טונה עם גבינה? ברור שכן! מיתוסים נפוצים על טונה שהגיע הזמן לנפץ

יש הסבורים שצריכה מוגזמת של טונה עשויה להזיק לבריאותנו או שצריכת טונה אינה מומלצת כלל להריוניות, אך האם אלו הן סתם אמונות רווחות שלא מבוססות על דבר או שיש אמת מאחוריהן? זמן לנפץ מיתוסים

הכתבה בשיתוף וילי פוד

קרדיט תמונה: freepik

כשזה מגיע ליתרונות הבריאותיים שבטונה, אין שום מחלוקת: כולם מסכימים שהטונה עשירה בחלבונים המסייעים לחיזוק השריר, באומגה 3 המסייעת בהורדת הכולסטרול, ויטמינים שעוזרים בחיזוק המערכת החיסונית, אשלגן המסייע בהורדת לחץ הדם ונוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני מחלות. נשמע מושלם. אולם, ישנם מספר מיתוסים נפוצים על טונה, בעיקר זו המגיעה בקופסת השימורים, שאינם מדויקים ומוציאים לה שם רע. התכנסנו כאן הפעם כדי להגן על כבודה של הטונה ולעשות לכם קצת סדר בשמועות. רבים סבורים שהשילוב בין טונה לגבינה הוא מתכון לאסון ושחימום טונה במיקרוגל הוא דבר שפשוט אינו מתקבל על הדעת, אך האם יש אמת בקביעות הללו? מוכנים לנפץ כמה מיתוסים על טונה? הצטיידו בפטיש.

טונה עם גבינה – הכי כן

מי שאמר לכם שלא כדאי לשלב בין טונה לגבינה צהובה בארוחה – טעה ובגדול, והוא חייב לכם הרבה על שנמנעתם מהשילוב הנהדר הזה עד היום. נהוג לחשוב שהשילוב בין השניים מעמיס על הקיבה ומביא לכך שהחלבונים לא נספגים בגוף עבור בניית שריר אלא הופכים לשומן. זה, כמו שכבר הבנתם, ממש לא נכון. הגבינה והטונה מכילים כמות נאה של חלבון וצריכתם יחד אינה מונעת את ספיגתו בגוף. להפך, צריכתם מביאה לספיגה מוגברת של חלבון. אם כבר הסיבה להפריד בין הטונה לגבינה מדי פעם צריכה להיות הצורך לפזר את צריכת החלבון היומית שלכם לשעות שונות ביום. כמו כל דבר שצורכים בכמות מוגזמת, גם עם החלבון מומלץ שלא להגזים – שכן הגוף לא זקוק לכמות גדולה מדי של חלבון. זו הכמות שבשלב מסוים עלולה להפוך את החלבון לפחמימות ומשם לשומן. המלצת התזונאים היא לצרוך בין 1 ל-2 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף, כשספורטאים ומתאמנים צריכים לצרוך את הרמה המקסימלית – 2 גרם לקילו משקל גוף. לסיכום, מלבד ההקפדה על תזונה מאוזנת, אין שום סיבה אמיתית להפריד בין הטונה לגבינה – ואתם ממש חייבים לנסות את השילוב הטעים הזה.

והנה לכם מתכון לטוסט הטונה המושלם של אריאל בן חמו ווילי פוד >>

טונה עם גבינה – שילוב שאסור לכם לפספס. צילום: אריאל בן חמו

תהליכי השימור של הטונה מביאים לירידה ברמות החלבון – הכי לא

זה אולי נשמע הגיוני, אבל זה כלל לא נכון. הטונה אכן עוברת תהליכי שימור בעת אריזתה, אבל התהליכים הללו אינם פוגעים באיכות החלבון שבטונה וביכולת של הגוף לנצלו לטובה. כל סוג חלבון שאנחנו צורכים עובר תהליכי עיבוד ופירוק במערכת העיכול הרבה לפני שהוא נספג בדם ומועבר לתאי הגוף, כך שכל סוגי הטונה עוברים תהליכים דומים של עיבוד ופירוק לפני שהם נספגים – בין אם זו טונה משומרת ובין אם זה דג טרי. חשוב לציין גם שקופסת הטונה של "וילי פוד" לא מכילה חומרים משמרים וזו הסיבה שמרבית הערכים התזונתיים של הדג נשמרים גם בקופסת השימורים.

טונה מכילה כספית שלא מיטיבה עם הגוף שלנו
לא מדויק אז נכון, בטונה יש כמות יחסית גבוהה של כספית, אבל הדגש כאן הוא על המילה "יחסית". הכספית היא מינרל שחיוני לגוף שלנו ואכן, בכמויות גבוהות מדי, היא יכולה להזיק. אולם, הטונה של "וילי פוד" – כמו טונות אחרות המשווקות בישראל – היא טונה בהירה ולכן היא מכילה כמות קטנה יותר של כספית. צריכה של 3-4 קופסאות טונה בשבוע לא באמת יביאו לחריגה בצריכת הכספית, ודאי שלא ברמה שמהווה איזשהו סיכון לבריאותנו. שלבו את הטונה לסירוגין בתפריט השבועי שלכם וכמו עם כל דבר אחר שאתם אוכלים, אל תגזימו.

קופסת טונה בהירה בשמן לא מכילה כמות גבוהה של כספית ולכן אין סיבה לדאגה

מותר לחמם טונה – הכי כן

להריוניות כדאי להימנע מאכילת טונה – הכי לא טונה בקופסת שימורים של "וילי פוד" עשירה בחומצת שומן ממשפחת אומגה 3 היעילה להתפתחות המוח של העובר – והיא לגמרי בטוחה ומומלצת לצריכה בזמן ההריון או ההנקה. כפי שאתם כבר יודעים, הטונה משמשת מקור מצויין לחלבון – שהוא מרכיב חשוב להתפתחות העובר, מכילה שומנים חיוניים כמו EPA ו-DHA החשובים להתפתחות מערכת הראייה והמוח של העובר, ברזל החשוב להתפתחות המוח ומערכת
מתכון לקציצות טונה וקינואה חמות ונהדרות >>

להריוניות כדאי להימנע מאכילת טונה – הכי לא
טונה בקופסת שימורים של "וילי פוד" עשירה בחומצת שומן ממשפחת אומגה 3 היעילה להתפתחות המוח של העובר – והיא לגמרי בטוחה ומומלצת לצריכה בזמן ההריון או ההנקה. כפי שאתם כבר יודעים, הטונה משמשת מקור מצויין לחלבון – שהוא מרכיב חשוב להתפתחות העובר, מכילה שומנים חיוניים כמו EPA ו-DHA החשובים להתפתחות מערכת הראייה והמוח של העובר, ברזל החשוב להתפתחות המוח ומערכת העצבים וויטמין B12 שמסייע להתפתחות המערכת העצבית של העובר ומונע אנמיה בהריון. החשיפה לכספית, עליה דיברנו קודם לכן, היא זו שמגבילה את סוגי הטונה המומלצים לצריכה בשלבי ההיריון. טונה לבנה למשל מכילה כמות גדולה של כספית ולכן אינה מומלצת להריוניות, אך טונה בהירה מקופסת השימורים בטוחה לאכילה ואף מומלצת כל עוד… זוכרים מה אמרנו לכם? לא מגזימים. על פי תזונאים, לנשים בהריון הצריכה המומלצת של טונה בקופסת שימורים היא פעמיים בשבוע.

לנשים בהריון מומלץ לצרוך פעמיים בשבוע טונה בקופסה – ויש לה יתרונות רבים לעובר

בתיאבון!

כל מידע רפואי המופיע בכתבה זו הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות