דלקת ריאות: האם ולמי כדאי להתחסן כנגדה?

ד"ר אופיר בר און עם כל התשובות על חיסון לדלקת ריאות.

דלקת ריאות היא מחלה זיהומית של הריאות. היא מתבטאת בקשיי נשימה, חום, כאבים בחזה ובשיעול ונגרמת על ידי חיידקים ונגיפים. החיידק השכיח ביותר הגורם לה נקרא פנוימוקוק (“pneumococcus”). זהו באותו חיידק שגורם לדלקת קרום המוח ולזיהום בדם. מדובר במחלה שכיחה שיכולה להופיע בכל הגילאים, אולם, בגיל 65 ומעלה ובאנשים עם מחלות כרוניות, היא עלולה להוביל לאשפוז, לסיבוכים קשים ואף למוות.

למי כדאי להתחסן?

כיום, קיימת האפשרות לחסן כנגד הפנוימוקוק ועל ידי כך להקטין את השכיחות של דלקות הריאה ושל הזיהומים האחרים. מי שצריך להתחסן הם אוכלוסיות בסיכון: תינוקות עד גיל שנתיים, מבוגרים מעל גיל 65, מדוכאי מערכת חיסון ואנשים שעברו כריתה של הטחול.

יתרונות החיסיון

החיסון הניתן למבוגרים מגן כנגד 23 זנים של החיידק. חלק מזנים אלה עמידים לאנטיביוטיקה, ולכן עולה חשיבותו. בשונה מחיסוני שפעת, שהם חיסונים עונתיים, החיסון כנגד הפנוימוקוק יכול להינתן בכל רגע נתון במהלך חודשי השנה. ההשפעה שלו היא למשך שנים.

כמו בכל חיסון, אין להתחסן בעת מחלת חום. תופעות הלוואי הן לרוב קלות – כאב ואודם במקום ההזרקה ובמקרים נדירים חום וכאבי שרירים. המחוסן לרוב יהיה מוגן בתוך שבועיים עד שלושה.

לכן, אם הומלץ לכם בקופת החולים להתחסן כנגד הפנוימוקוק, כפי הנראה זה בגלל שאתם נמצאים בקבוצת סיכון – אז עשו זאת! אין סיבה לפחד, החיסון מורכב מחיידק מומת ולכן לא ניתן לחלות בגללו במחלות שנגרמות מהפנוימוקוק.

מומלץ לקרוא גם:

רופא נבוכים: אחת ולתמיד – מה ההבדל בין זיהום לבין דלקת

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות