לא תאמינו מה הרפואה היפנית יכולה לעשות לדיכאון ולחרדה שלכם!

עדי מנחמי, מטפל מומחה לרפואה משלימה, מסביר על טיפול אלטרנטיבי בדיכאון וחרדה לפי הרפואה הסינית.

הם כבר מזמן נחשבים למגיפה, דכאון וחרדה הם תופעה מוכרת כמעט בכל בית בעולם המערבי. הדכאון והחרדה עלולים לתקוף בתקופה מסויימת או ללוות אנשים לאורך תקופות ארוכות. לפעמים לאורך חיים שלמים. למרות שמדובר בפגיעה אנושה באיכות החיים, רבים אינם מודעים לקיומה או מתביישים להודות כי קיימת בעיה ועושים כל מאמץ כדי להסתירה.
מי שמודה בקיומה של הבעיה, פונה לרוב לפסיכולוג או לרפואה הקונבנציונלית, בחיפוש אחר פתרונות תרופתיים, אך האם ידעתם שגם לרפואה המשלימה יש דרכים משלה לטיפול בדיכאון וחרדה?
שוחחנו עם עדי מנחמי, אחד המטפלים המומחים והמובילים בארץ לרפואה משלימה, ומחבר הספר “אל תקרא לי דוקטור!”, ושמענו על טיפול בדיכאון וחרדה באמצעות כלים של הרפואה היפנית.

אז איך מטפלים בדכאון וחרדה לפי הרפואה היפנית?

“בבואי לטפל בדיכאון או בחרדה אני מחפש סיבות פיזיות-גופניות העשויות להשפיע ישירות על מצב הרוח או להוות גורם מדרדר אצל בעלי נטייה לכך”, מסביר עדי, “ברוב מקרי הדיכאון מעורבת בעיה פיזיולוגית, שתיקונה ישפר משמעותית את מצב הרוח, ללא כל צורך בשימוש בתרופות. בטיפול בדיקור ובצמחים נשאף להעלים רגישות ביזורי אבחון המעידים על שורש הבעיה המובילה לדיכאון או חרדה”.

מהם אזורי האבחון בבעיות דכאון וחרדה?

“אזורי אבחון רגישים, הנפוצים ביותר במצבים אילו, נמצאים בסביבת עצם בית החזה”, משיב עדי. “הצלחת הטיפול טמונה בצמצום הרגישות של אזורים אלו. קיימות נקודות טיפול בעלות גישה עצבית לאזור מרכז החזה ואפקט מרגיע נפש”.

מהן הסיבות הפיזיות-גופניות שגורמות לדכאון וחרדה?

סיבה נפוצה ראשונה היא בעיה במערך ההורמונלי בגוף”, מסביר עדי, “פעילות יתר של בלוטת האדרנל (מטראומת עבר, מעומס עבודה וכדומה) עשויה להביא להתשת הגוף והנפש עד כדי דיכאון או חרדה. אז נאתר רגישות באזור הטבור, המעיד על עודף בהפרשת אדרנלין. גם בעיה בפעילות בלוטת יותרת המוח, המאובחנת על ידי רגישות באזור הגבות, עשויה לגרום לדיכאון, בעיקר אצל נשים בגיל המעבר. דכאון אופייני גם במצבי תת-פעילות בבלוטת התריס. גם כאשר אין לכך אסמכתה בבדיקות רפואיות. מצבים של חוסר חמצן או עודף תרופות ורעלים בדם ישפיעו על הבלוטה ויגרמו לאותה תוצאה.

קיימות סיבות נוספות?

“כן”, משיב עדי, “סיבה שנייה היא פעילות יתר חיסונית, חולשת הריאות, מחלות כרוניות, אלרגיות או דלקת כרונית כלשהי בגוף העשויות להשפיע על הנפש.
סיבה שלישית היא ירידה באספקת הדם לראש. במקרה כזה נאתר רגישות בלחיצה על קודקוד הראש ובסיס הגולגולת בעורף. לעתים מצב זה נובע ממתח שרירי השכמות והכתפיים. במקרים כאלו נשלב טיפול לאיזון תנודות בלחץ הדם וכן דיקור נקודות בין אצבעות הרגליים.
הסיבה הרביעית קשורה דווקא לבעיית שלד או עצמות. למשל, דכאון וחרדה עלולים להיות תוצאה של סטייה של מחיצת האף שיכולה להיגרם עקב חבלה, סינוסיטיס או ניתוח אף, וכן תוצאה של בעיה בעצם הזנב, עקב נפילה חזקה על הישבן או לידה”.

מומלץ לקרוא גם:

זעפרן: תוסף התזונה שיעזור לכם לצאת מדיכאון

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות