החצוצרה לא מתפקדת? זה לא מונע ממך להיכנס להריון

ד"ר אסנת וולפיש מסבירה על ההשפעה של ניתוח בטן על כניסה להריון בעתיד.

כדי שיהיה הריון צריך שמספר מרכיבים יעבדו באופן תקין: האחד זה השחלות והביציות שבתוכן (על מנת שיהיה ביוץ והביצית תחרוג מהשחלה). השני זו החצוצרה – שתהיה פתוחה ובריאה ותסיע את הביצית לכוון הרחם, השלישי זה הזרעון, שיגיע לחצוצרה, יתחבר לביצית ויפרה אותה ליצירת עובר קטנטן, והרביעי זה חלל הרחם שיקלוט את העובר הקטנטן ויטפח את ההיריון עד למועד הלידה.
אם חלילה יש בעיה להרות, יכולה להיות בעיה בכל אחד מהמרכיבים הללו.

מה קורה כשאחת משתי החצוצרות בגוף האישה אינה מתפקדת? 

אין זה דבר נדיר שלאחר ניתוח בטן או לאחר תהליך דלקתי או זיהומי בבטן יש הידבקויות (שהן כמו צלקות בתוך הבטן). אלו יכולות לפגוע בחצוצרות העדינות ולחסום את המעבר בתוכן. במקרים רבים קיים קשר בין דלקת עבר בתוספתן לבין פגיעה בחצוצרה אחת (קרוב לוודאי הימנית, שקרובה לתוספתן).
גם אם חצוצרה אחת לא מתפקדת, חסומה או חולה, עדיין אפשרי שהחצוצרה השנייה ושאר מרכיבי המערכת – תקינים לחלוטין. במצב כזה – יש סיכוי גבוה להיכנס להריון באופן טבעי וללא עזרה רפואית.

מתי צריך לפנות לרופא נשים?

אישה שחוששת שיש לה פגיעה בחצוצרה וכבר ניסתה להרות באופן טבעי, ללא הצלחה, במשך שנה – זה הזמן הנכון להגיע לרופא הנשים המומחה בפריון ולהתחיל בירור מקיף לאישה ולבן-זוגה, על מנת לברר את הסיבה לבעיה.
חצוצרה אחת חסומה היא בדרך כלל לא סיבה שמסבירה כשלעצמה אי פריון ממושך.
גם אם חלילה שתי החצוצרות חסומות כתוצאה מהצטלקויות תוך בטניות, הרי שבעזרת טיפולי הפריה חוץ גופית והחדרת העובר ישירות לחלל הרחם – ניתן להתגבר על הבעיה ולהשיג הריון.

מומלץ לקרוא גם:

לא מצליחה להיכנס להריון? ייתכן ואת סובלת משחלות פוליציסטיות

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות