גאים לשתף: המסע של גיא ורועי בדרך להיות הורים – חלק א'

חלק ראשון בסדרת הכתבות במסגרתה גיא רועי- זוג גייז מתל אביב ישתפו במסע המדהים שלהם בתהליך הפונדקאות בדרך להיות הורים.

אפשר לומר שהכול התחיל בדייט הראשון שלנו. אי שם לפני 4 שנים. כשהשאלה "אתה רוצה ילדים?" נזרקה לאוויר. התשובה של שנינו הייתה זהה: "ברור!"
חשפנו אחד בפני השני את החלום הכי גדול שלנו. החלום להיות הורים.

מי חשב ש- 4 שנים קדימה, מאז אותו הדייט בבית הקפה בתל אביב, החלום יתחיל לרקום עור וגידים.
אנחנו רק בהתחלה, יש לציין, עוד דרך ארוכה לפנינו. עלינו על רכבת הרים מטלטלת רגשית ומטורפת, כשהתחנה האחרונה בה היא הפיכתנו למשפחה.

מתחילתו של הקשר ועד היום, נושא ההורות תמיד ריחף שם באוויר. מתי זה יקרה. איך זה יקרה. מידי פעם נזרקו גם לאוויר השמות שאנחנו רוצים להעניק לילדים שלנו.

היה מובן וידוע לנו כבר מההתחלה שזה הולך להיות לא קל. תהליך הפונדקאות הוא תהליך ארוך מאוד ויקר מאוד. תהליך שאורך מינימום שנה וחצי ועלותו מגיעה בחישוב גס לכחצי מיליון שקלים ויותר (!), לא כולל את הטיסה לארה"ב, השהות, מוצרים לתינוק וכו'..

אז איך בכלל מתחילים את התהליך?

הנושא ידוע ומוכר לכולם, וקצרה היריעה מלהכיל, שלצערנו (כרגע לפחות) ישנם קשיים רבים ונוספים בביצוע התהליך בארץ, בעיקר היותו חדש בישראל ומלווה בבירוקרטיות רבות ווועדות אין ספור.
אין ספק שסף הלחץ התחיל לעלות ויחד איתו גם המון שאלות ותהיות. איך זוג צעיר, בתחילת דרכו יכול לממן תהליך כל כך יקר? האם זה באמת מה שאנחנו רוצים? ולמה בכלל? אם חלום הדירה היה רחוק, עכשיו הוא התרחק עוד יותר, כשכל ההון העצמי שלנו יושקע בתהליך. החלטנו לא לוותר. החלטנו שלא משנה מה, אנחנו נצליח להגשים את החלום שלנו!

צעד ראשון בדרך להגשת החלום

התחלנו להתעניין באיך זה קורה, לשמוע הרצאות בזום, לברר עלויות מדויקות. התייעצויות רבות עם חברים ומכרים שנמצאים בשלבים שונים בתהליך. הבנו שאת התהליך הכי קל ונוח לבצע בארצות הברית. כבר לא ניתן לעשות זאת במזרח או באירופה כמו שהיה ניתן בעבר (מסיבות של שמירה על זכויות נשים ולהט"בופוביה), מה שבהחלט מייקר עוד יותר את כל התהליך. ישבנו ודיברנו ובסופו של דבר רקמנו תוכנית מסודרת.

התוכנית שלנו הייתה מאוד ברורה. ראשית להתחתן, לאחר מכן לטוס לירח דבש ואז להתחיל את התהליך.
התכנון היה להתחיל את התהליך בקיץ 2022. לאפשר לעצמנו לחסוך כמה שיותר עד שנתחיל את התהליך, ומה שיחסר נשלים את זה באמצעות עזרה מהמשפחות ולקיחת הלוואה מהבנק.

עם מתנות מהחתונה, עם המון עזרה מהמשפחות והרצון העז שהלך והתגבר במהלך הירח דבש (טוב נו, גם ירידת ערך הדולר האיצה את התהליך), החלטנו שזהו. לא מחכים לקיץ. אנחנו רוצים להתחיל עכשיו.
ואכן כך היה. בסוף השנה, דצמבר 2021, קבענו פגישה עם אחת מסוכנויות הפונדקאיות הגדולות בארץ: .ORM

זהו היה למעשה הצעד הראשון בדרך שלנו להגשמת החלום להיות הורים.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות