טיולים וסיורים באחוזת בית הכרם

"עבורי, כל טיול הוא חוויה של סגירת מעגל". זוהר רביד , דיירת דיור מוגן אחוזת בית הכרם בירושלים, מקפידה לצאת לכל הטיולים והסיורים המוצעים במסגרת הפעילויות באחוזה, ונהנית מכל רגע: "כל חוויה כזו מחזירה אותי אחורה ועושה לי כיף גדול"

לדיירים באחוזת בית הכרם, דיור מוגן בירושלים, לא משעמם לרגע; לצד שגרה יומיומית הכוללת מגוון פעילויות ספורטיביות, חברתיות ותרבותיות, הם זוכים ליהנות גם מטיולים מודרכים בחיק הטבע ומסיורים במקומות שונים ברחבי הארץ.

הדיירת זוהר רביד עברה להתגורר באחוזה לפני כשנתיים, ומאז היא מקפידה על שגרה עשירה בחוגים ובהרצאות. לזוהר יש חיבור מיוחד לטבע ולטיולים עוד מהילדות המוקדמת, שקיבל ביטוי בכל תחנות חייה – וגם כיום, כשהיא מתגוררת באחוזה; "בתור ילדה, גרתי במושב משמר השלושה בגליל התחתון. היינו תמיד מטיילים בסביבה, מסתובבים באופן חופשי במרחבים. לירושלים הגעתי ב-1954. למדתי ביולוגיה באוניברסיטה ועשיתי מאסטר בבוטניקה. בתור תלמידי בוטניקה, טיילנו בכל הארץ – מאילת ועד הצפון. אספנו צמחים, ייבשנו אותם, הכרנו את כל הסוגים. כיום, אני מבסוטה על כל הזדמנות לצאת לטיול עם החברים באחוזה. מסתכלת על החוויה בעיניים של אדם מבוגר וזה מחזיר אותי אחורה ועושה לי כיף גדול".

מה את אוהבת בטיולים ובסיורים של האחוזה?

"בשבילי, כל טיול הוא מעניין. כל מדריך מגיש את המידע בדרכו הייחודית, ואני מאד מרוצה מההעשרה. הטיול האחרון אליו יצאנו היה בגלבוע. זה היה יום מעונן וקר במיוחד, וזה הפך את החוויה להיות יוצאת דופן. המדריך היה יוצא מן הכלל. לכל מקום אליו הגענו הוא שיתף בנתונים גאוגרפיים, הזכיר את ההקשר לתנ"ך, להיסטוריה, למלחמות. מכל דבר כזה אני לומדת".

יש טיול שאת זוכרת במיוחד?

"כשטיילנו בגלבוע זיהיתי את כל הצמחים מימיי כתלמידת בוטניקה. כשנסענו לדרום אדום לחזות בכלניות, זה הזכיר לי את הביקורים שלי שם עם המשפחה. כל טיול בטבע הוא בגדר סגירת מעגל בשבילי באופן אישי, וזה מרגש".

מיכל לקס, מנהלת התרבות באחוזת בית הכרם, מספרת על החשיבות שמקדישים באחוזה ליציאה למרחבי הטבע. "יש לנו באחוזה אינספור פעילויות תרבות, ספורט ופנאי מהנות, אבל יש גם חשיבות רבה לפעילות שאנו מקיימים מחוץ לכתלי האחוזה, בטח ובטח בתקופת הקורונה.
כולם אוהבים לצאת לטייל, אל המרחבים הפתוחים, ואנחנו רואים את זה בהיענות היפה של הדיירים. מעבר לשינוי האווירה, זו עוד הזדמנות בעבורם להכיר אנשים חדשים. אני פונה למדריכים מקצועיים בבקשה לגבש רעיונות לטיולים בהתאם למזג האוויר ולמועדים מיוחדים בשנה, כאשר הכל בהלימה לגילאי הדיירים – ללא הליכות ממושכות, עם אוטובוס מותאם ומקומות ממוזגים בימי הקיץ הכבדים".

לאילו טיולים יצאתם מתחילת השנה?

"בפברואר נסענו לדרום אדום עם מדריכה שהיא גם זמרת ושחקנית. החוויה היתה מקסימה: שרנו כל הדרך עם שירונים, ביקרנו בניצנים בעקבות הסרט של אבי נשר "תמונת ניצחון". היא סיפרה את הסיפור של הקרב על ניצנים במלחמת העצמאות ושיחקה את הדמות מהסרט. היה מאד מרגש, וזה העניק ערך מוסף לכל החוויה".

במרץ יצאנו לתור אחר אירוס הגלבוע. זה היה טיול נפלא עם מדריך מצויין, שופע ידע ואמפתיה לדיירים. על אף היום הקר, נהננו מקרני השמש החורפית ומהפריחה האביבית שהרחיבה את לב הדיירים".

"כל פעילות כזו היא נהדרת כי זו הזדמנות לשוחח ולהכיר, זה שובר שגרה", זוהר מוסיפה. "נרקמות ידידויות חדשות כך שיש עוד פנים מוכרות באחוזה. הטיולים הופכים גם לנושא שיחה, סביב החוויות המשותפות בטיולים ובטבע. אני נהנית מכל רגע. אפילו בחוג לציור אני מציירת בדרך כלל פרחים", היא מסכמת בחיוך.

עוד באותו נושא:

"יש לי כ"כ הרבה עיסוקים – היממה פשוט קצרה מדי"

"בני הגיל השלישי שמעולם לא עסקו בספורט מאמצים לפתע אורח חיים פעיל"

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות