האם אפשר להמיס שוקולד ללא שימוש בשמנת?

כדי ששוקולד יהיה נוזלי אנחנו חייבים להוסיף לו משהו. שוקולד לכשעצמו הוא הרי מוצק שומני שמורכב ממוצקי קקאו, סוכר וחמאת קקאו שהיא האלמנט המוצק שנמס והופך נוזלי בהמסה. החמאה היא שומנית וזה חשוב מכיוון שכמו שאנחנו יודעים שומן לא מתערבב טוב עם מים ולכן בדרך כלל מעדיפים להוסיף שמנת שהיא בעלת אחוזי שומן גבוהים, מה שעוזר לשוקולד להתחבר אליה ויוצר שוקולד נוזלי יותר.

יש כמה דברים שאפשר להחליף בעזרתם את השמנת. אפשר להחליפה בחלב אבל בגלל אחוזי השומן הנמוכים צריך להיזהר מכיוון שהתערובת עלולה ״להישבר״ ואז מקבלים תוצאה מפורקת ולא יפה. בעצם כשהנוזלים מתערבבים עם הסוכר שבשוקולד ומפרקים אותו נוצר סירופ דביק שגורם להידבקות של כל מוצקי הקקאו אחד לשני ולהפרדה שלהם מחמאת הקקאו המומסת, התוצאה תהיה גוש מוצק מצד אחד ונוזל שומני מצד שני. לכן אני תמיד מעדיף להוסיף משהו עם כמה שיותר אחוזי שומן.

חלב קוקוס זו אופציה מעולה. הוא עשיר בשומן, הוא מתחבר טוב עם שוקולד וגם מעשיר את הטעם של השוקולד בטעמי קוקוס נהדרים.

חשוב להבין שאין מצב שבו נרצה שוקולד במצב נוזלי ולא נוסיף לו משהו, אלא אם כן שומרים עליו בטמפרטורה גבוהה באופן קבוע, כך שלא יתייצב שוב. אם כך, הקפידו לשמור עליו בטמפרטורה של מקסימום 55 מעלות. זה מספיק בשביל לדאוג שהשוקולד יהיה מומס לגמרי בלי לשרוף אותו. שמרו את השוקולד בקערת מתכת מעל סיר עם מים מבעבעים קלות, כך גם תבטיחו שהשוקולד לא יישרף.

מומלץ לקרוא גם:

סודות הקונדיטוריה: דגשים לעבודה עם מרציפן ובצק סוכר

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות