קשה לצפיה: לא תאמינו מה גילתה הרופאה מתחת לציפורן החודרנית…

אם תצליחו לצפות בסרטון הזה – אנחנו מבטיחים לכם שלעולם לא תזניחו עוד מקרה של ציפורן חודרנית.
הסרטון קשה לצפייה. הוא מראה טיפול כירורגי שביצעה רופאה בכף רגלו של גבר ברזילאי, שהגיע אליה עם מקרה חמור של ציפורן חודרנית בבוהן.


בסרטון נראית הרופאה כשהיא חותכת ומרימה את הציפורן ושולפת מתוך העור המדמם את החלק של הציפורן שנעוץ בו.
אך לאחר שהרופאה מרימה את הציפורן, מתגלה הפתעה בלתי צפויה שהיא הזוועה האמיתית: מתוך הבשר זוחלות תולעים(!) שהן כנראה הסיבה המרכזית לכאבי התופת מהם סבל הגבר, כאבים שהביאו אותו לבסוף לטיפול.
הסרטון אמנם קשה מאוד לצפייה, אך מרגע שעלה לאינטרנט, באתר LiveLeak, על ידי גולש בשם אנדרו בראו, צפו בו כבר כ- 150 אלף גולשים.

אז מה זה בכלל ציפורן חודרנית?

ציפורן חודרנית היא מצב בו אחת או יותר מהציפורניים בכפות הידיים או בבהונות הרגליים, צומחת בצורה מעוותת אל תוך הבשר.
התופעה גורמת לכאבים עזים במקום, וכן לפציעת הבשר, נפיחות מקומית וזיהום. לצערנו – היא נפוצה מאוד, בעיקר בבוהן כף הרגל.
מצב של ציפורן חודרנית נראה אולי כמצב רפואי קל ופשוט, אך לסובלים ממנו הוא גורם לסבל עז, וחוסר יכולת לנעול נעליים או לדרוך על הבוהן, שכן כל מגע עדין או תזוזה של העור בקרבת האיזור, גורמים לכאבים בלתי-נסבלים. מכאן גם החשש של רבים לפנות לבקשת עזרה רפואית.
למרות החשש מטיפול רפואי במקרה של ציפורן חודרנית, חשוב לטפל במצב בשלב מוקדם ככל האפשר, כדי למנוע את התפשטות הזיהום ופגיעה בלתי הפיכה באצבע.

מה גורם להתפתחות ציפורן חודרנית?

ציפורן חודרנית, במקרים רבים, היא תופעה שחוזרת על עצמה שוב ושוב, בקרב אנשים שיש להם נטייה לכך. כיצד נוצרת הנטייה? לרוב בשל גזירה לא נכונה של הציפורניים ונעילת נעליים לא נוחות הלוחצות על הציפורניים. אלו מצבים הגורמים לעיוות שורש הציפורן, ולצמיחת הציפורן אל תוך הבשר. בנוסף, מצב של ציפורן חודרנית עלול להופיע כתוצאה ממצבים רפואיים כרוניים, כמו סוכרת, למשל.

כיצד מונעים היווצרות מצב של ציפורן חודרנית?

פשוט מאוד: מקפידים על היגיינת כף הרגל, נועלים נעליים נוחות שאינן לוחצות על הציפורן, חולצים נעליים בבית ובכל מקום בו לא חייבים לסגור את כף הרגל בתוך נעל, קוצצים ציפורניים בצורה ישרה (נמנעים מלקצוץ את פינות הציפורניים כלפי פנימה) ומבצעים פדיקור במכון מפעם לפעם (שם גם ידעו להמליץ ולהסביר לכם כיצד יש לקצוץ את הציפורניים בבית).

כיצד מטפלים במקרה של ציפורן חודרנית?

במצבים קלים, מומלץ להשרות את כף הרגל מספר פעמים ביום, למשך כחצי שעה, במים חמים עם פולידין נוזלי או סבון.
חשוב לפנות לרופא, שימליץ על משחה אנטיביוטית למניעת התפתחות זיהום מקומי.
יש להמשיך בטיפול ביתי זה לאורך מספר ימים, ולאפשר לציפורן לצמוח החוצה מן הבשר.
לאורך כל התקופה, חשוב לנעול נעליים פתוחות בלבד, שלא יפעילו כל לחץ על איזור הציפורן.
במידה וחלה החמרה במצב – חשוב לפנות בהקדם לטיפול רפואי.

מה עושים כשמצב הציפורן החודרנית מחמיר?

פונים לרופא כירורג או לפודיאטור מוסמך. אלה יבדקו את המצב וייתכן שימליצו לכם על ניתוח. במהלך הניתוח מתבצעת הרדמה של האצבע בזריקה מקומית. לאחר מכן, הרופא או הפודיאטור הרפואי, יגזרו את שולי הציפורן ויצרבו את שורש הציפורן באיזור זה, כדי שלא יצמיח יותר ציפורן במקום וימנע, למעשה, את הישנות התופעה בעתיד.
מדובר בניתוח שאורך כרבע שעה בלבד, ולאחריו ישנו זמן החלמה של כשבועיים. הניתוח פותר, ברוב המקרים, את הבעיה המאוד מטרידה באופן מוחלט וללא חזרה.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות