“בואו נזוז” הקמפיין המבורך שהובילה מישל אובמה

מה אתם יודעים על “בואו נזוז”, התוכנית שיזמה מישל אובמה במטרה להילחם בהשמנת ילדים? ד”ר רחלי ווילף מירון מסבירה

מישל אובמה הביאה לכולנו תקווה במאבק למניעת המגיפה של השמנת ילדים. מגיפה? לא הגזמנו? אז זהו, שלא… ב-11.10.17 התפרסם בעיתון רפואי בריטי (לנצט) מחקר ענק, שעקב במשך 31 שנים  אחרי יותר מ- 100 מליון משתתפים. בין השאר הראה המחקר כי מספר הילדים ובני הנוער שסבלו מהשמנה גדל פי 10 במהלך אותן שנים. כיום אחד מכל שלושה (!!!)  ילדים בישראל סובל מעודף משקל או השמנה.

אז בואו נזוז

בשנת 2010 השיקה מישל אובמה מיזם לאומי בשם “Let’s Move”, שנועד למנוע תוך דור השמנה בקרב ילדי ארצות הברית, והתמקד בעידוד פעילות גופנית עם תזונה בריאה. המיזם שילב העצמת ההורים, שינוי התזונה בבתי הספר, רתימת ראשי ערים ליצירת סביבה עירונית שמעודדת פעילות גופנית וגיוס חברות ענק לעשות את השינוי אצלן. בין השאר, נכתבו הנחיות לתזונה בריאה בארוחות צהרים בבתי הספר במדינה; שפים התנדבו להדריך ילדים וצוותים ב-3500 בתי ספר כיצד להכין מזון בריא וטעים; רשת וולמארט חתמה על אמנה תזונתית לפיה תוזיל מחירי פירות, ירקות ודגנים מלאים בכל חנויותיה, כדי לאפשר ליותר אנשים לרכוש מזון בריא; הושק – “”MyPlate כדי לסייע להורים לעשות בחירות תזונתיות בריאות למשפחה ועוד.

בהיעדר הערכה מובנית של השפעת המיזם, קשה לדעת למשל עד כמה הוא השפיע. אין ספק שנושא השמנת ילדים הפך לחלק מהשיח הלאומי. מישל שימשה במשך 6 שנים “כוכב הצפון” לכל מי שקיווה להתמודד עם השמנת ילדים; בתור הפרזנטורית הבולטת של התכנית, היא היוותה מודל וסיבה לגאווה, בעיקר לילדים שחורים הסובלים מהשמנה. יש להצטער על המלחמה שניהלו נגדה גופים שונים, כמו חברות המזון, ובעיקר על מהלכים “לעומתיים” שנוקטים אנשי ממשלו של הנשיא טראמפ, שיצאו למלחמה בתזונה הבריאה בבתי הספר.

5210 – לא רק מספרים

גם אם חלק גדול מההישגים של מישל יימחקו, יש סלוגן אחד שאי אפשר יהיה להעלים: 5:2:1:0

מה זה אומר? כדי למנוע השמנת ילדים, אנו ממליצים להורים ליישם לגבי הילדים, כל יום:

5 מנות לפחות של פירות וירקות

2 שעות מקסימום זמן מסך. ( יש להימנע מצפייה במסכים לילדים מתחת לגיל שנתיים).

1 שעה אחת לפחות ביום של פעילות אקטיבית

0 משקאות ממותקים . במקום זה, שתו מים.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות