מחקר חדש של Booking.com: האם משבר האקלים משפיע על אופן החופשות שלנו?

ענקית התיירות Booking.com מציגה את המחקר המקיף ביותר שנערך עד כה בנושא תיירות ידידותית לסביבה, שמבליט את הרצון הגובר של מטיילים לבחור באופן עצמאי ומודע באפשרויות ידידותיות לסביבה במהלך כל חוויית החופשה

לקראת יום כדור הארץ שמצויין ב-22 באפריל, ובצל הדיווחים הרבים על ההתחממות הגלובלית והשפעתה על חיינו, חברת Booking.com מפרסמת את המחקר המקיף ביותר שנערך עד כה בנושא תיירות ידידותית לסביבה, עם תובנות שנאספו מלמעלה מ-30,000 מטיילים ומטיילות מ-32 מדינות וטריטוריות. אלו הממצאים העיקריים:

המחקר חושף כי ישנו רצון גובר בקרב המטיילים הישראלים ובכלל העולם, לבחור באפשרויות ידידותיות לסביבה במהלך חווית החופשה שלהם.

70% מהמטיילים הישראלים, לצד 81% מהמטיילים הגלובליים מאשרים שהנושא תיירות ידידותית לסביבה חשוב להם, ומחצית מכל המגיבים לסקר (50%) וכ-45% מהמטיילים הישראלים' ציינו שהדיווחים החדשים על שינויי האקלים השפיעו עליהם לבחור לטייל בצורה יותר ידידותית לסביבה.

קרדיט: Booking

חיפוש מקומות אירוח ידידותיים לסביבה

נראה כי המודעות בקרב המטיילים למקומות אירוח ידידותיים לסביבה עולה – 63% מהמטיילים הישראלים ו-70% מהמטיילים ברחבי העולם ציינו שיותר סביר שהם יבחרו במקום אירוח ידידותי לסביבה – בין אם חיפשו מקום כזה באופן יזום ובין הוא נקרה בדרכם לא באופן מתוכנן.

עם זאת, עדיין למעלה מחצית מהמטיילים מודים שהם לא בודקים באופן יזום מה המאמצים שמקום אירוח משקיע לטובת הסביבה לפני שהם מזמינים, אבל שאם המידע יהיה נגיש, הם יתייחסו אליו.

שינוי יעד כדי להמנע מצפיפות יתר

קיימת הסכמה בין המטיילים לגבי הרצון להימנע מיעדים עמוסים ומתויריים מדי. שליש מהמטיילים הישראלים והגלובליים (32% ו-33% בהתאמה), אומרים שבחרו לנסוע בתקופות שמחוץ לשיא העונה וכ-21% מהמטיילים הישראלים ו-27% מהמטיילים בעולם בחרו לנסוע ליעד פחות פופולרי במהלך 12 החודשים האחרונים, כדי להימנע מצפיפות יתר.

קרדיט: Booking

נקודת מפנה בתחום התחבורה

נתון מעניין נוסף הוא המודעות הולכת וגוברת בקרב מטיילים לגבי חיפוש אפשרויות תחבורה ידידותיות לסביבה. 30% מהמטיילים הגלובליים ו- 14% מהישראלים אמרו שהם מתביישים לטוס בגלל ההשפעה של טיסות על הסביבה. כמעט רבע (23%) מהמטיילים בעולם אומרים שהם בוחרים לטייל ליעד קרוב יותר לבית, כדי לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם. חמישית מהמטיילים בעולם ציינו כי בחרו לנסוע ברכבת במקום במכונית למרחקים גדולים יותר וכי בדקו אפשרויות לתחבורה ציבורית ו/או השכרת אופניים ביעד שבחרו לנסוע אליו.

קרדיט: Booking

ממשיכים במסע לעבר תיירות יותר ידידותית לסביבה

למעלה מ-100,000 מקומות אירוח ברחבי העולם קיבלו הכרה באתר Booking.com כידידותיים לסביבה בזכות המאמצים שלהם לטובת הסביבה, וזאת באמצעות תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' שנמצאת באתר. החברה גם הרחיבה את מספר האישורים שהיא מכבדת הניתנים על ידי צד שלישי.

חברת Booking.com עשתה צעדים משמעותיים בעצמה לטובת הסביבה ולמען הקיימות. היא נותרה ניטרלית בפליטת פחמן בפעילות שלה ב-2021, ועברה ל-100% חשמל מתחדש לקראת סוף 2021. מדובר בצעד חשוב כחלק מתרומתה לתוכנית הפעולה האקלימית (Climate Action Plan) שהיא הראשונה מסוגה בין חברות תיירות אונליין. התוכנית כוללת יעדים שאפתניים שמטרתם לסייע לחברה להפחית ב-95% את הפליטות בקטגוריות הפליטות 1 ו-2 עד סוף 2030, להפחית את הפליטות בקטגוריה 3 ב-50% עד 2030, ולהגיע לאפס פליטות נטו עד 2040.

קרדיט תמונות:  Booking.com

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות