מסעדת מארי סקיי לאונג' נתניה – החדשה של משה אביב

מסעדת שף כשרה של השף אביב משה והמסעדן איציק רוסו. המסעדה ממוקמת על הגג של מלון Vert ששוכן על קו החוף של נתניה, הלכנו לאכול (המון!) ולשתות (מלא!!) וחזרנו לספר

מסעדת מארי סקיי לאונג׳ נמצאת בחלל יפהפה בגודל 900 מטר רבוע שעוצב על ידי ניר רן בקומה 15 של מלון Vert Lagoon  על קו החוף בנתניה. כבר היציאה מהמעלית היא כמו לתוך סלע עצום שטובל בתוך הים בסגנון קאריבי והחלל מעוצב עם חשיבה על העולם מתחת למים, דגים, אלמוגים, צדפים משתקפים בעיצוב, בבחירת צלחות ההגשה המיוחדות (בעיצוב חברת Joy) ובתוך המנות עם טווילים מיוחדים בצורת אלמוגים. המסעדה מחולקת לאזור לאונג׳ פרטי עם אזורי ישיבה מיוחדים, אזור הסעדה שמתחלק בין שולחנות לשני ברים מרשימים שמאחד יוצאים הקוקטיילים המיוחדים ומהשני הפס החם בניהולו של נתי ארביב, בחור מדהים עם יד זהב שהגיע אחרי 5 שנים במסעדת מחנה יהודה והיה אחראי על רוב ההמלצות הערב וקלע בכולן.

אזור נחשק במיוחד במסעדה היא מרפסת גדולה שמציגה נוף מדהים של הים מהקומה ה15 וקו מגדלים פוטוגני של נתניה. בר צבעוני במיוחד נמצא במרכז המרפסת ומספק נוף מופלא.

השף אביב משה (מסה) פתח את מסעדת מארי עם השף המסעדן איציק רוסו. זו מסעדת דגים ובשרים כשרה שמשתמשת בתחליפים טבעוניים כמו קשיו וסויה כתחליפים למוצרי חלב ואם לא היו אומרים לנו, לא היינו יודעים שמדובר בתחליפים.

יש מבחר  גדול של מנות קרודו (השם האיטלקי לבשר נא) של דגים ובשר, מנות דגים, מנות בשר מג׳וספר גחלים (תנור שמדמה בישול על גחלים) וקוקטיילים.

עיצוב מרהיב של ניר רן. צילום: אסף דגני

התחלנו בקוקטיילים נפלאים שנרקחו בהשראת הים-

Black Sea salt- שמשלב בלנד טקילות, קוואנטרו, סירופ אגבה וניל, ליים טרי, מיקס פסיפלורה, אננס ופלפל. שלוק אחד שלח אותנו היישר לחוף הקופה קבאנה בריו, ברזיל.

Under The Sea – שנרקח בהשראת הסרט בת הים הקטנה עם אפריל עם זעפרן, ג׳ין מושרה בגולדן באריס, ורמוט רוסו, סירופ למון גראס וביטר למון שאחרי כמה לגימות גרם לנו לרצות לשיר עם אריאל וסבסטיאן.

Ocean no. 3 – רום קורדיאל לימונים, רוזטה שקדים, ביטר עשבים, ליקרים מגורד וביטר אשכוליות שהטיס אותנו היישר אל איי הקאריביים.

כדי להרקיד את הבלוטות בפה, נתי, הסו שף הניח לנו שתי כפות שבתוכם נחו סוכריות ממולאות קרם בטטה מתקתק שהתכרבלו עם קרם שומר הדרים ואפונה עדינה שנתנה את הקראנץ׳ המשלים.

הזמנו גם פוקצ'ה ישירות שמכינים במקום בתנור אבן עם מטבלים קרם לימון כבוש, טחינה במרקם חלווה וסוכריות שום קונפי נפלאות.

סוכריות בטטה הברקה מופלאה של סו-שף נתי. צילום: אסף דגני

למנות ראשונות הזמנו סשימי טונה שמוגש עם סורבה חרדל שנותן אפקט וואסאבי. בשביל הצבע ועוד מרקם מצטרף כאן שומשום קלוי ואבקת עגבניות מיובשות נפלאה וטוויל קטן בצורת אלמוג.

מנה ראשונה נוספת שהזמנו הייתה טטאקי סינטה עם רוטב פונזו חמצמץ, פטריות שימאגי ארוכות, צ׳יפס שום, צ׳ילי אדום, עלי שומר וקריספי קינואה, שמונחים על קרם סאטה בוטנים. נתי הנחה אותנו לזרוק את הסכו"ם ולגלגל את כל המרכיבים עם הידיים לקבלת הביס המושלם.

לקחנו גם טרטר טונה שהגיעה בצלחת יפהפיה מונחת על ברוסקטה שנעשתה על פחמים. מנה שמגיעה עם ביצה רכה, טחינה עדינה, סקורדליה וקרם שקדים שמיר. הביס שהיה מצד אחד הטרטר העדין, באמצע הקריספיות של הברוסקטה ומלמטה כל הטעמים העשירים יצרו ביס בלתי נשכח שהזמין מיד עוד ביס וזהו נגמרה המנה עם ציפייה לעוד…

אחרי הטעימה של סוכריות הבטטה שהגיעו מחלק הבצק והירקות בתפריט, קיבלנו מנה של טורטליני ממולא בבשר בקר שבושל כל הלילה לדרגת נמס בפה. הטורטלני הגיעו על קרם יוגורט טבעוני מקשיו, ויניגרט חלפניו חרפרף, גרידת לימון וצ׳ילי שרעננו והקפיצו את המנה וטוויל צנובר ואבקת תרד.

טרטר טונה שהגיעה בצלחת יפהפיה. צילום: אסף דגני

חלק אחד בתפריט שנקרא קלאסי מגיע למנה אחת של כבד אווז, וכל מי שיטעם אותה יבין שמדובר באמת קלאסיקה ששווה רק בשבילה להגיע למסעדה. בתוך צלחת יפהפייה בצורת צדף יושב קרם לימון מדוייק, מעליו מאפה בצק פריך מתקתק בצורת סקאלופ ועל כס המלכות הזה יושב נתח עשוי מושלם ומדוייק של כבד אווז נימוח ומסביבו כגלימה מרנג צרפתי מושחם ואבני חן של קוויאר לימון. מעין גרסה מושחתת של פאי לימון שתכנס לפנתיאון.

לעיקרית הזמנו צלעות טלה- 2 צלעות טלה מושלמות שנצלו בתנור הג׳וספר לדרגת מדיום מדוייק והגיעו עם רוטב בלסמי שצומצם והשתדך עם ציר בקר וערמונים ובצלצלי פנינה עם נגיעות קרם שום סגרו את המנה שלוותה גם בגזרים צבעוניים מקורמלים בתנור ועוד קונפי שום שאי אפשר לשבוע ממנו.

אי אפשר לאכול מול נוף מופלא של הים התיכון מבלי לנסות את אחת ממנות הדגים. נתי המליץ על דג בר ים עסיסי וטרי שמגיע בסגנון ביתי אבל עם המון סטייל ויופי. בצלחת עמוקה שכבו להם כריות ניוקי שמנמנות בציר חמצמץ מארטישוק ירושלמי ועליהן בר ים צרוב.  המנה מוגשת עם סלק ירוק, פרחי זוקיני ובאקצ׳וי שמוסיפים עוד מרקמים וירוק במנה וחומוסים שנמסים כשמכניסים אותם לפה. מנה גדולה ומנחמת שלא הפסקנו לאכול עד טיפת הרוטב האחרונה.

מנה ביתית מפוצצת בסטייל ויופי. צילום: אסף דגני

לא ברור איך אבל נשאר לנו מקום לקינוח כשבעיקר התסקרנו אם קינוחים פרווה (הרי המסעדה כשרה) יעמדו ברמת המנות הראשונות והעיקריות. הזמנו מילפיי תותים מפורק – את דפי הבצק המסורתיים מחליפים דפי מרנג פציחים ודקיקים, קרם עם תותים טריים ומעל קנל של סורבה שמנת קליל והכל צף על קולי תות ותות קונסומה. אם לא היו אומרים לנו שמדובר בקינוח פרווה – לא היינו יודעים להבדיל.

בייגל סמאש – קינוח מדהים לאוהבי קינוחים מתוקים-מלוחים.
רינג של קרם בייגלה מלוח שמצופה בשכבת שוקולד מריר ושברי בייגלה. מעל מונחת גלידת קרמל מלוח, שטרוייזל קקאו מריר ועוגיית בצק פריך כי חייבים פחמימות וליהנות! מנה קטנה ומדוייקת שמשאירה טעם לעוד.

קחו מסעדה עם נוף של ים ללא סוף, קו חוף יפהפה ומגדלים, תוסיפו עיצוב לאונג׳י עם השראה קריבית ועולם האלמוגים, שימו מעל צוות מיומן, קשוב ושבעיקר נותן לך הרגשה שהוא באמת מקשיב לך. ומעל הכל מנות מדוייקות, מלאות יצירתיות וטעימות כל כך וקיבלתם מסעדה שבקרוב מאד יהיה לכם קשה למצוא בה מקום.

להזמנת מקום – טלפון: 09-7410909
כתובת: קהילת צפת 1, נתניה (בתוך מלון VERT Lagoon)
שעות פעילות:
יום ראשון – חמישי 18:30-23:30
יום שישי 13:00-19:00
שבת 13:00-23:30
פייסבוק

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות