בקטנה: איך מנביטים קטניות ולמה כדאי?

למה בכלל כדאי להיכנס לכל זה? בראש ובראשונה מפני שהערכים התזונתיים של קטניות מונבטות טובים יותר מאלו של קטניות לא מונבטות

עד לפני שנים בודדות, המונח “טבעונות” התחבר אצלי לאנשים קצת משונים, שאוכלים בעיקר נבטוטים. לא בדיוק הקבוצה שאני, כבשלנית וגרגרנית מושבעת, רציתי להשתייך אליה.

לימים גיליתי שנבטוטים הם מתנה מקסימה של הטבע, שכיף וקל להכין בבית ולשלב באינסוף מאכלים- לא רק אם אתם טבעונים. את זה אומרת מישהי כמוני, שסחבה איתה שנים את טראומת הכישלון בהנבטת שעועית בצמר גפן, בשיעורי הטבע של כיתה ד’!

למה בכלל כדאי להיכנס לכל זה? בראש ובראשונה מפני שהערכים התזונתיים של קטניות מונבטות טובים יותר מאלו של קטניות לא מונבטות והן גם מתעכלות בקלות רבה יותר ומתבשלות מהר יותר. אם ננביט את הקטניות למשך כמה ימים, ניתן אפילו לאכול אותן ללא בישול.

עם קטניות מונבטות אפשר להכין את כל סוגי מאכלי הקטניות שאתם מכירים : מג’דרה עם עדשים, ממרח חומוס, מרק שעועית ומה לא בעצם?!

בניגוד למה ששומעים לפעמים, בשביל להנביט לא צריך שום כלים ואביזרים מיוחדים. כל מה שאתם צריכים זו מסננת, קערה ומעט סבלנות. אם אין לכם ניסיון בהנבטה הכי טוב להתחיל עם שעועית מש, שנובטת בקלות ובמהירות.

העיקרון פשוט: משרים את הקטניות במי ברז השרייה ממושכת, בדרך כלל של עשרים וארבע שעות. רצוי מאד להחליף את המים כל כמה שעות, כדי שהקטניות לא יתססו ויתעפשו. בלילה או בשיא הקיץ מומלץ לאחסן את הקערה במקרר.

בתום ההשרייה, מסננים את הקטניות ומשאירים במסננת. מניחים בתוך קערה עמוקה, כדי שתאגור את המים המטפטפים ומכסים במגבת נקיה. מדי כמה שעות מרטיבים את הקטניות במעט מים ומחזירים עם המסננת לקערה. חשוב לא “להטביע” את הקטניות במים, אלא לאפשר לעודפי המים לנזול מטה.

כעבור עשרים וארבע עד ארבעים ושמונה שעות יופיעו נבטוטים קטנטנים – ותדעו שהצלחתם!

אז מה אני אגיד לכם – שווה להתגבר על החששות וטראומות העבר, וליהנות מגינת קטניות קטנה  שהיא גם בריאה וגם טעימה.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות