איך משדרגים את האורז בעזרת עשבי תיבול?

אוראל קמחי בטיפים הכי שווים שידרגו את האורז שלכם

למרות השם ה”זול” שיצא לאורז בעולם וההגדרה שלו כאוכל של עניים אני חושב שאורז הוא מאכל נהדר, ולא פחות מזה! אני לא מדבר רק על האורז היוקרתי כמו אורז אסור או אורז ריזוטו אלא גם על הפשוטים יותר כמו אורז דביק, אורז בסמטי, אורז פרסי ועוד.

הסיבה שאני כל כך אוהב אותו היא כי הוא מתחבר לכל דבר כמעט בצורה מושלמת וסופג באהבה את מה שיש לשאר האוכל להציע. לצורך העניין בואו נדמיין סיר עם קציצות וירקות ברוטב עגבניות עם מעט שום ובצל לבן, לכל הטוב הזה כל מה שנצטרך להוסיף זה אורז לבן “אחד אחד” עם מעט מלח ופלפל, שיספוג את הרוטב ואת כל הטעמים הנפלאים האלה.

אורז אוהב עשבי תיבול, אפילו מאוד אוהב אותם. זן אחד ספציפי אוהב את עשבי התיבול יותר מכולם, והוא האורז הבסמטי.
מעבר לזה שהוא טעים מאוד, הוא גם נוח יותר לבישול ו”סלחן” יותר משאר הסוגים ולכן נעדיף אותו.
יש תרבויות שבהם בסיר של האורז ישנה ארוחה שלמה עם עוף, בשר או ירקות. הדרך שאני ממליץ להכין אורז עם עשבי תיבול היא מאוד פשוטה, כל מה שצריך לעשות זה להשחים מעט בצל ושום אחריו בסיר. לשים שתי כוסות אורז בסמטי ולחמם אותו מעט בסיר עם השמן והבצל. עכשיו לזה מוסיפים כוס שלמה של ירוקים; כוסברה, פטרוזיליה, בצל ירוק, שמיר או בקיצור הבנתם את העניין, כל מה שבא ליד. מוסיפים מלח, פלפל ו – 3.5 כוסות מים רותחים ומערבבים היטב. מכסים ומבשלים למשך רבע שעה, מכבים את האש ואחרי חמש דקות פותחים את המכסה ושוב מערבבים היטב.

אפשר לאכול אותו כתוספת או אפילו בפני עצמו עם מעט שמנת חמוצה או יוגורט. בתאבון!

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות