רעיונות להגשת ירקות בשלמותם – טיפים של אורי שביט

כשאני מחפשת רעיון מעניין למנה שתהיה חגיגית ומרשימה, כזאת שמעוררת קריאות התפעלות כשמגישים אותה לשולחן, אני יודעת שירקות בשלמותם יעשו את העבודה.

אנחנו בדרך כלל רגילים לראות את הירק כתוספת ולא בתור הכוכב העיקרי של המנה.  זה הזמן להשיב לירקות את כבודם האבוד. הם צבעוניים, יפהפיים והחיתוך והפריסה שלהם מענגים במיוחד.

אבל זה לא רק ה”שואו”  –  גם מבחינת הטעם.

כשמכינים ירקות בשלמותם ואפילו עם קליפתם, המתיקות שלהם מתגברת והעסיסיות שלהם נשמרת. הדרך המוצלחת ביותר להשגת האפקט הזה תהיה בצליה בתנור, כיוון שכך הירקות לא מאבדים טעם וצבע לתוך מי הבישול.

הכי כיף להגיש למרכז השולחן תבנית גדולה ועליה ירקות גדולים מוכנים לפריסה או להגיש מנות אישיות שהירק השלם במרכזן. לדוגמא: דלוריות קלופות שניצלו בשלמותן, על מצע אורז ריחני, עטופות בתערובת פריכה של תבלינים שבורים, כמו זרעי כוסברה, שומר, כמון, תרמילי הל, עם שמן זית וקליפת תפוז מגורדת או חצילים שחתכנו בהם חריצים עמוקים ומילאנו בתבשיל עדשים שחורות עם אגוזי מלך, תמרים ורכז רימונים. אפשר גם גזר שלם שנאפה עד רכות במרינדה של שמן זית וחומץ בלסמי עם עשבי תיבול.

את הירקות השלמים אפשר כמובן גם למלא . פלפלים וקישואים הם המובנים מאליהם, אבל מה דעתכם למלא סלק, קולרבי ואפילו אגסים? כן, בתור מנה עיקרית.

את המילוי אפשר להכין מכל סוג דגנים שאתם אוהבים: אורז, חיטה, גריסי פנינה, בורגול, קינואה ועוד. אפשר לבחור עם או בלי קטניות כמו עדשים, שעועית מש מבושלת או אפונה טריה. ירק כמו קולורבי, אני אוהבת למלא בעצמו, אחרי האפייה הוא משנה לגמרי את אופיו והופך להיות נימוח ומתקתק.  את החלקים שרוקנו קוצצים גס, מתבלים בשמן זית, עשבי תיבול, מלח ופלפל וממלאים בחזרה.

בפעם הבאה שאתם אצל הירקן, תסתכלו קצת אחרת על הירקות. תחשבו עליהם כעל הכוכבים של השולחן והצלחת בארוחה החגיגית הבאה שאתם מכינים.

אין לי ספק שהיא תהיה טעימה, מגוונת וצבעונית במיוחד.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות