מערבולת צבעים: כיצד מייצרים צבעים בבצק סוכר?

דמיינו עוגה עטופה במערבולת שמחה של צבעים, נשמע מסובך? ממש לא!

דמיינו עוגה עטופה במערבולת שמחה של צבעים. מערבולת ורדרדה לעוגת בנות מתוקה, מערבולת בשלל צבעי הקשת או מערבולת כחולה עמוקה לעוגה המעוצבת כחוף ים. נשמע מסובך? ממש לא!

כל מה שאנחנו צריכים הוא בצק סוכר במספר צבעים- לפחות שניים, מערוך וחדוות יצירה.

ראשית בוחרים את צבעי הבצק למערבולת שלנו – אפשר  לבחור בשני צבעים בלבד או בכמה צבעים שרוצים, רק חשוב לקחת בחשבון גם את הגוון המתקבל מערבוב הצבעים, כיוון שגם הוא הוא יופיע בתוצאה הסופית. למשל, אם בוחרים בצהוב ובכחול, במערבולת שלנו יצוצו גם גוונים ירקרקים. אם ניצור מערבולת מכתום ומסגול, הצבע הנוסף שיתקבל הוא חום וכיוב’.

טיפ חשוב : לצבעים העזים או הכהים יותר יש נטייה להשתלט, לכן יש לקחת מהם כמות בצק הרבה יותר קטנה. למשל: אם רוצים ליצור מערבולת מבצק ורוד ובצק לבן, לוקחים בצקים ביחס של 1:3 לטובת הלבן, אחרת הלבן יעלם כליל.
אחרי שמחליטים איזה צבעים בוחרים למערבולת שלנו, מכינים גליל מכל צבע – ממש כמו שהיינו עושים בפלסטלינה.

בשלב הבא מצמידים את הגלילים אחד לשני ומגלגלים לנחש משותף,  מקפלים לחצי וחוזרים לגלגל. חוזרים שוב ושוב על הפעולה, עד שמתקבל גליל מפוספס בעובי הרצוי לנו.

מהגליל המדליק שלנו יוצרים ספירלה, שכשמרדדים אותה בהמשך, היא תהפוך למשטח מרהיב וצבעוני.

שימו לב שלא משמשים כלל באבקת סוכר או קורנפלור! שימוש באחת מאבקות אלו מקשה על חיבור הבצקים למשטח אחד ולכן חשוב שלהימנע מכך לחלוטין בשלב זה. זה הזמן לגלגל את הנחש לצורה של ספירלה. רק אחרי שמסיימים ויש ספירלה צבעונית ויפה, מפזרים קורנפלור או אבקת סוכר על משטח העבודה ומרדדים אותה בעזרת מערוך למשטח אחיד ויפה, כשאנחנו לא שוכחים לסובב את הבצק כל הזמן בכדי שלא ידבק.

שימו לב : לא לפזר קורנפלור על צידו העליון של הבצק, מאחר והאבקה עלולה למנוע ממנו להתאחד.

עכשיו כשיש לנו בצק אחיד, צבעוני ומשגע נוכל להשתמש בו להמון דברים: אפשר לצפות את העוגה שלנו ; אפשר לקרוץ ממנו צורות שונות כמו כוכבים או לבבות ולעטר את העוגה, אפשר ליצור ממנו סוכריות צבעוניות ועוד! גייסו את הדמיון ועופו אתו לאן שרק ייקח אתכם. מבטיחה לכם שעות של הנאה מתוקה.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות