איך לשלב פירות הדר בבישול ובאפיה?

הפעם התכנסנו בשם פירות ההדר ותרומתם החשובה לעולם הבישול, המתוקים והאפיה

אני מאתגרת אתכם למצוא לי מתכון אחד שלא מופיע בו זסט, מיץ, גרידה או קליפה של לימון, תפוז, או קלמנטינה! על סגולות פירות ההדר אין מה להרחיב; כל וירוס רועד ליד כוס מיץ תפוזים וכל פצע מחוויר מול כמה טיפות לימון.  אז האם הם באמת מוסיפים המון?

הגרידה והקליפה של פירות ההדר עשירים בשמנים אתריים, שתורמים לארומה חזקה ולהעמקת הטעם, והמיץ הנפלא שלהם, מוסיף עסיסיות וטוויסט חמצמץ ועדין למאכלים רבים.

בתבשילים המכילים אורז וקטניות מסוגים שונים, כמו מג’דרה, מנסף, ותבשילי בשר עם שעועית או חומוס גרגירים, כדאי לכם להשקות את התבשיל במיץ וגרידה מלימון, בסמוך לסיום זמן הבישול. חצי כוס מיץ וגרידה מלימון בינוני יספיקו לכם כדי להעשיר ולהעמיק את טעמי התבשילים הללו ויעזרו גם להפחית את תחושת העמילניות והשמנוניות שמורגשת בתבשילים כבדים מסוג זה.

אם אתם מתכננים להגיש דגים כמנה העיקרית, במיוחד אם אלו דגים עשירים בשומן כמו סלמון, סרדין או מקרל, דרך מעולה למתן את השמנוניות שלהם, היא לשדך להם רוטב על בסיס מיץ תפוזים בשילוב יין לבן וטימין, או מנטה – לאמיצים שבינינו. מדובר ברוטב ויניגרט די ידוע, קל ופשוט להכנה שיהפוך את בשר הדג לעסיסי ורך עוד יותר. ומי שאוהב קצת יותר מתיקות ברוטב הדגים שלו, יוכל להחליף את התפוז בקלמנטינה וליהנות ממתיקות מעודנת .

ועכשיו לקינוח: לאלו מכם שאוהבים לקשט מאפים שונים ואפילו עוגיות, בגלייז סוכר, אותו קרם שמורכב מאבקת סוכר ומים, אני ממליצה בחום, להמיר לפחות חצי מכמות המים במיץ לימון סחוט טרי – זה ייתן לקרם הסוכר שלכם מרקם חלק, בוהק ויפהפה, עם מתיקות מאוזנת.

אז בפעם הבאה שאתם בשוק או במרכול, קחו לכם אקסטרה לימונים, תפוזים או קלמנטינות ואל תפחדו לשלב אותם בכל דבר.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות