איך אופים ללא ביצים? אורי שביט “באה טבעי”

מילא בלי חמאה או חלב, אבל איך לעזאזל אפשר לאפות בלי ביצים? מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו, ביצים הן חלק בלתי נפרד מכל עוגה, עוגיות או פשטידה – אורי שביט בטיפ שלה לאיך אופים ללא ביצים

מילא בלי חמאה או חלב, אבל איך לעזאזל אפשר לאפות בלי ביצים? מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו, ביצים הן חלק בלתי נפרד מכל עוגה, עוגיות או פשטידה. אבל אם חושבים על זה קצת, הביצים נמצאות שם לא בשביל הטעם, אלא בשביל למלא פונקציה כלשהי בתהליך האפיה: הן קושרות תערובות, מתפיחות את המאפה וגם מהוות תוספת שומן.

ברגע שמבינים את זה, קל להחליף את הביצים בחומרי גלם וטכניקות אפיה אחרות ולקבל תוצאות מצויינות. אין נוסחת קסמים שמאפשרת להחליף ביצה באותו אופן בכל סוגי המאפים. כדאי להתחיל מעבודה עם מתכונים שהם כבר טבעוניים, וככה ללמוד איך הטכניקות השונות עובדות.

בעוגות בחושות, הביצה תורמת לאווריריות ולעסיסיות. במקום ביצים אפשר להשתמש ברסק תפוחים או בבננות מעוכות. אפשרות אחרת היא להכין תערובת מזרעי פשתן טחונים ומים, שיוצרים ביחד נוזל מסמיך הדומה לחלבון ביצה .

רסק תפוחים יכול לשמש אותנו גם בבצק פריך. בשילוב עם שומן שיכול להתקשות ולהתגבש, כמו שמן קוקוס, הם יעניקו לבצק את  הגמישות והעסיסיות הנדרשות.

להתפחה של עוגות, טריק מוצלח הוא הוספה של סודה לשתיה לתערובת, ורגע לפני ההכנסה לתנור החם – להוסיף לה סוג כלשהו של חומץ. אל תדאגו, הוא לא ישאיר טעמי לוואי ומצד שני ייצור תסיסה חזקה, שתגרום לעוגה להתרומם ולהפוך לאוורירית ותפוחה.

אפשר להחליף גם את המרנג, קצף החלבונים המפורסם שמהווה בסיס להרבה מאד עוגות וקינוחים, כמו נשיקות או פבלובה, באמצעות שימוש במי בישול חומוס שהוקצפו היטב יחד עם סוכר.

זה אולי נשמע מורכב, אבל מהר מאוד תגלו שאתם יכולים להכין כמעט כל מתכון שאתם אוהבים, גם בלי ביצים.תוך כדי ניסוי תלמדו את הטכניקה ואת האופן בו חומרי הגלם השונים מתנהגים. כשתתפסו ביטחון, כבר תוכלו לגשת בעצמכם לשינוי ושדרוג של מתכונים.

העיקר שיהיה לכם מתוק וטעים!

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות