הכל אודות קוקוס: ההבדלים בין קרם, חלב ומי קוקוס

אורי שביט במדריך על קוקוס וגם טיפים איך להכין חלב וקרם קוקוס בבית.

בואו נשים את הדברים על השולחן – חלב קוקוס הוא לא הנוזל השקוף שנמצא בתוך אגוז הקוקוס הטרי, זה ששותים אותו בקש על החוף בתאילנד. חלב קוקוס, מי קוקוס, נוזל קוקוס, קרם קוקוס. כל כך הרבה שמות וכינויים למוצר כל כך פשוט שאמור להכיל שני מרכיבים בלבד – קוקוס ומים.

הנוזלים האלה הם למעשה מיצוי של החלק הלבן בקוקוס במים, שעבר מיצוי וסחיטה. מהסחיטה הראשונה מתקבל קרם קוקוס – נוזל סמיך, עשיר ובעל אחוזי שומן גבוהים – מעל 17 אחוז. סחיטה שניה ושלישית של פרי הקוקוס תניב חלב קוקוס, שהוא יותר דליל ופחות שומני. מכיוון שמכנים את המוצר בשמות שונים, הדרך היחידה לא להתבלבל היא פשוט לבדוק את אחוזי השומן שלו.

בסופר תמצאו מותגים שונים שנמכרים תחת שמות שונים. מומלץ לחפש את הסוגים האיכותיים, שאין בהם חומרים משמרים, מייצבים ומיני תוספים אחרים, שיהיו בדרך כלל גם טעימים יותר.

אפשר גם להכין לבד

אם אתם רוצים להיות בטוחים שחלב הקוקוס שלכם טבעי לגמרי, למה שלא תכינו אותו בעצמכם? אתם לא חייבים לגרד בשביל זה את הפרי. אפשר להשתמש בשבבי קוקוס יבשים שקונים בכל סופר. מוסיפים להם מים חמים, טוחנים היטב במעבד מזון או בבלנדר וסוחטים בכל הכח דרך בד חיתול. הנוזל שיתקבל בסחיטה הראשונה יהיה אותו קרם קוקוס נהדר שדיברנו עליו. תוסיפו שוב מים ותסחטו שוב – תקבלו חלב. מי שיש לו בבית מסחטה למיצים קשים יוכל לוותר על בד החיתול ולסחוט את התערובת במכונה.

איך יודעים במה להשתמש לאיזה מתכון? הכי פשוט להשתמש במה שהמתכון דורש. בקינוחים עדיף להשתמש בקרם, שהוא עשיר יותר ואפילו אפשר להכין ממנו קצפת. בתבשילים יופיע לפעמים הקרם ולפעמים החלב, הכל תלוי בתהליך ובמרקם המבוקש.

אז עכשיו כשאתם יודעים מה זה קרם קוקוס וחלב קוקוס ויכולים להכין אותם בעצמכם, זה הרגע לבחור מתכון שאתם אוהבים ולצאת לדרך. בתאבון!

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות