לא בשמיים: איך אופים עוגות גבוהות?

הקונדיטור אסף בייקר עם טיפ קסם שלא חשבתם עליו כדי לאפות עוגה גבוהה ומרשימה ואיך למנוע באפייה הופעת גבעה באמצע העוגה.

אפשר להשתמש בתבנית מאוד גבוהה אבל יש לזה גם כמה חסרונות:  זמן האפיה ארוך מאוד ובגלל שכמות המסה כל כך גדולה, עד שמרכז העוגה אפוי, דפנות העוגה כבר נוטות להתייבש ולכן שיטה זו לא תמיד מתאימה. היא עובדת טוב בעוגות שהקוטר שלהן לא גבוה מדי – עוגות של עד 18 ס״מ בקוטר.

אם רוצים עוגה גדולה יותר, יש שיטה שלקח לי כל כך הרבה זמן להגיע אליה, אבל כשסוף סוף הבנתי – הרגשתי קצת נבוך שלא עליתי על זה קודם – אופים כמה עוגות!

קחו כמה תבניות ותאפו את העוגה שלכם בכמה תבניות. הקפידו לשמן את התבניות כדי לעזור לעוגה לתפוח באופן שיהיה כמה שיותר שווה בלי ליצור גבעה באמצע. כששמים שכבת שימון, הדפנות לא נדבקות לתבנית באפיה ובעצם תופחות גם.

בסופו של דבר תמיד מקבלים גבעה מהסיבה הפשוטה שלחום של התנור לוקח יותר זמן להגיע לאמצע העוגה. לכן כשהדפנות כבר נאפו והתייצבו האמצע ממשיך לתפוח באפיה.

אפשר למזער את התופעה ע״י שימון התבנית וגם ע״י אפיה בחום מעט נמוך יותר (170 – 160 מעלות). ככה החום עדיין מגיע למרכז בסוף אבל הוא לא אופה את הדפנות כל כך מהר וכך זמן האפייה של הדפנות ושל המרכז קצת מתאזן.

אחרי שאופים כמה עוגות, נותנים להן להתקרר ומכינים את הסכין המשוננת.

חותכים את הגבעות הקטנות שנוצרו על גבי העוגות ומניחים עוגה אחת על השנייה. שימו קרם כלשהו בין שתי העוגות כדי שיידבקו אחת לשניה וגם כתוספת נעימה וטעימה לעוגה. עכשיו נשאר רק לחתוך את הקצוות כדי שהעוגות יחפפו האחת לשניה ויקבלו מראה של עוגה אחת גבוהה וישרה. פשוט, הא?!

אפשר גם לעשות יותר משתי עוגות ולהגיע לגבהים מטורפים (כל עוד העוגה מצליחה להחזיק את עצמה כמובן). ככל שהעוגות יהיו קרות יותר, כך הן ייחתכו בקלות ולא יתפוררו. הכי טוב לקרר אותן במקרר.

לקרם – אפשר להשתמש בכל קרם בסיסי כמו פטיסייר, גנאש, או אפילו שמנת מוקצפת. אז יאללה תתחילו לבנות מגדלים!

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות