קיבוץ נחשולים וביקור במוזיאון הזכוכית

ליאת שטייר-לבני, מנהלת קבוצת הטיולים בפייסבוק @סופש נעים משתפת בהמלצה לטיול במוזיאון זכוכית בקיבוץ נחשולים באזור יפהפה שבו יש אופציות רבות לטיולים.

שמעתם על מוזיאון המזגגה? אני אתחיל בכך שבשישי-שבת הסיורים בו חינם במסגרת שבת ישראלית. זה מוזיאון קטן ומקסים בקיבוץ נחשולים בחוף דור. המוזיאון מוקדש להיסטוריה של הזכוכית ותולדות האזור.

המבנה שימש בעבר בית חרושת לבקבוקי זכוכית עבור היקבים בזיכרון יעקב ובראשון לציון. המקום נסגר בשלהי המאה ה-19 ועמד שומם כמעט מאה שנה עד ששוקם והפך למוזיאון.

מוזיאון המזגגה חוף דור. קרדיט: ליאת שטייר -לבני

בחדרים הקטנים והאסתטיים ניתן למצוא עבודות זכוכית, תגליות ארכיאולוגיות ימיות מהאזור, כמה סרטים קצרים על תל דור ועל הקשר של רוטשילד לאזור ועוד.

מוצגים בו ממצאים מרהיבים, לצד תערוכות מתחלפות של אומני זכוכית מהארץ ומהעולם.

תמורת 15 ₪ תוכלו לקנות לילדים מעין חוברת/כתב חידה איתה עוברים בין החדרים. חוברת אחת מספיקה לקבוצת ילדים ומתאימה לילדים קוראים. בתו בת ה-11 של בן זוגי עשתה זאת בהנאה.

עניין חשוב מאוד – דרך "שבת ישראלית" נרשמים לשעה מסוימת ומקבלים מדריכה. כשהיינו ראינו שני סוגים של מדריכות – אחת מהן הייתה נפלאה ויסודית, הלהיבה את המבוגרים ואת הילדים והסבירה לעומק על המוצגים, והשנייה נתנה את ההרגשה כאילו היא לא יכולה לחכות לעוף משם הביתה. זה מאוד משפיע על החוויה.

לאחר הסיור במוזיאון, אני מאוד ממליצה לאחר מכן לרדת לחוף המהמם. עכשיו מחוץ לעונה הוא כמעט ריק וכיף גדול להסתובב בו.

הצעות לטיולים נוספים באזור: https://bit.ly/36YsDdc

תהנו ?

 לעוד המלצות מעולות היכנסו לקבוצת הפייסבוק @סופש נעים

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות