10 רעיונות לימי גיבוש לעובדים

מחפשים פעילויות חווייתית ומגבשת עובדים? אספנו לכם כמה רעיונות לאטרקציות ופעילויות חווייתיות ושוות במיוחד לימי כיף וגיבוש לעובדים.

יום גיבוש הוא דרך מעולה לאפשר לעובדים להתנתק קצת משגרת היום יום במשרד, להכיר לעומק אחד את השני, להיטען באנרגיות חדשות וליהנות ביחד מחוויה מגבשת, כיפית וחווייתית. דרך פעילות משותפת העובדים יוכלו גם לתרגל עבודת צוות, תקשורת טובה יותר, דינמיקה קבוצתית, מנהיגות, ועזרה הדדית . אז אם אתם רוצים לארגן לעובדי המשרד יום כיף הנה כמה רעיונות מעולים.

1. סיורים בטבע

יום גיבוש בטבע יכול להיות אחלה אופציה ליום כיף לעובדים. אפשר לטייל באתרי רשות הטבע והגנים בשמורות הטבע הרבות, ולבחור את סוג הטיול שמתאים לכם -טיול פריחה באתרי הפריחה היפים בעונה זו של השנה, טיול עם מסלולי מים, טיול מודרך, מסלול מתאים עם אזורי פיקניק כך שתוכלו לארגן במקום פיקניק מגבש לכל הקבוצה, או מסלול הכולל לינה באחד מחניוני הלילה של רשות הטבע שמפוזרים מצפון ועד דרום, ומאפשרים חווית לינה מושלמת תחת כיפת שמים זרועי כוכבים. כאן תוכלו לקרוא על אתרי הטבע והגנים הכי פופולרים בישראל בעשור האחרון.

טיול עם מסלול מים לדוגמא יכול להיות בבניאס בצפון, במג'רסה, בחוף דור הבונים, בגן לאומי חמת טבריה ועוד המון מסלולים עם מעיינות ונחלים יפים-ראו כאן למשל טיול חורף באזור החרמון וצפון הגולן וגם כאן – מים מים בששון: טיולי מים בגליל העליון לכל המשפחה.

טיול חורף באזור החרמון וצפון הגולן
תצפית לעבר עמק החולה בצפון הגולן. תמונה: Adobe stock

ישנם גם אתרי רשות הטבע והגנים בהם מתקיימים "מרחבי בריחה" – משחקי משימות וחידות באתרי טבע שונים, למשל: מרחב בריחה בעקבות סוד בושם האפרסמון בעין גדי, או מרחב הבריחה בתל ערד – משחק ניווט ופיענוח כתבי סתרים למסע לגילוי סודותיה ההיסטוריים של תל ערד דרך העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים המרשים ועוד נקודות מופלאות.

ישנם גם מגוון סיורים מרתקים ללא תשלום המתקיימים בגנים לאומיים מטעם משרד התיירות ורשות הטבע והגנים – מידע נוסף באתר רשות הטבע והגנים.

אפשרות מעניינת נוספת היא של חברת "על חבלים" המציעה יום כיף בטבע עם משימות אתגריות שהדגש בהן הוא על שיתוף פעולה ואמון בין המשתתפים עם מתחם נינג'ה הכולל קירות טיפוס, אומגות, מתקני טיפוס עשויים חבלים וגם משימות רבות על הקרקע שדורשות עבודת צוות.

2. טיולי סגווי/ אופניים בשטח

טיול אופניים קבוצתי הוא דרך מעולה לשבור את השגרה. מדובר בפעילות חווייתית ספורטיבית ומגבשת ותוך כדי המשתתפים זוכים ליהנות גם מנופים וטבע. ניתן גם לבחור את רמת הקושי בהתאם לאופי ולצורכי הקבוצה . ישנן חברות רבות שעורכות טיולים קבוצתיים: חברת "רולינג טיולים" למשל מציעה טיולי אופניים קבוצתיים לקבוצות וארגונים.  "המרכז הישראלי לסיורי סגווי" מציע טיולי סגווי חווייתיים בערים שונות בישראל, מהצפון ועד הדרום.  גם "חברת ZUZU" עורכת סיורי סגווי חווייתיים בתל אביב ובירושלים.

3. טיולי ג'יפים

אפשרות נוספת חווייתית שמשלבת כיף וגיבוש עם טבע ונופים היא טיול ג'יפים. ישנן חברות רבות ייעודיות שעורכת טיולי שטח במקומות שונים לקבוצות ולעובדים.  

4. חדרי בריחה

חדרי בריחה הפכו בשנים האחרונות פופולאריים מאוד והיום ניתן למצוא כאלה כמעט בכל אזור בארץ. הם מספקים חוויה חברתית מיוחדת, מגבשת, ומהנה בטירוף.  הם מתרגלים עבודת צוות, פותרים יחד חידות, מבצעים משימות שונות ומתרגלים חשיבת יצירתית. כל חדר בריחה שונה מהאחר כי כל אחד סובב סביב קונספט אחר. ישנן חברות רבות שמתפעלות חדרי בריחה ומאפשרות שם ימי גיבוש, ביניהן למשל רשת חדרי הבריחה הותיקה "אסקייפ רום" , חברת אינסייד אאוט ועוד רבות.

5. סדנאות בישול

סדנת בישול לעובדים היא פעילות מקורית וטעימה שתשאיר אותם גם שמחים וגם שבעים. חברת "הסטודיו לבישול" לדוגמא מציעה סוגים שונים של סדנאות בישול לעובדים: סדנא בישול קלאסית, סדנת "קרב סכינים" במסגרתה המשתתפים מתחרים ביניהם על הכנת ארוחת גורמה יחד עם השפים או סדנת קוקטיילים וישנם גם סיורים קולינריים בשווקים שונים.

6. סיורים קולנריים

ברחבי הארץ יש סיורים קולינריים רבים שמוצעים ליחידים ולקבוצות. לדוגמא חברת "יאאלה באסטה" עורכת סיורים לקבוצות בשווקים שונים בארץ : שוק בכרמל, שוק חמנה יהודה, שוק לווינסקי ועוד.

7. סיור ביקב

לא כל העובדים מתחברים לטיול אתגרי, ספורטיבי או כזה שדורש להזיע או להתאמץ פיזית. סיור ביקב יכול להיות פתרון מעולה. זוהי הזדמנות לשמוע על תהליך ייצור יין, וליהנות יחד כקבוצה מטעימות יין וגבינות באווירה כיפית ורגועה. יקב אדיר לדוגמא מציע חבילות שונות לימי גיבוש וכיף לקבוצות. אחת החבילות המוצעות למשל היא חבילה קולינריה יין ותרבות הכוללת: סדנת אפייה, ביקור מודרך ביקב החדש, טעימות יינות בוטיק, סיור חוויתי בעיר העתיקה של צפת וארוחת צהריים בשרית במסעדת האר"י 8.

8. מוזיאון הילדים בחולון

במוזיאון הילדים בחולון קיימות שתי פעילויות וותיקות ופופולריות: "הזמנה לשקט" ו-"דיאלוג בחשיכה", המתאימות במיוחד לימי גיבוש לעובדים או כסדנאות לצוותים ומנהלים.

סדנת "דיאלוג בחשכה" המיועדת למנהלים ולארגונים כוללת מסע משימות אתגרי בחושך המוחלט כאשר אחריו מתקיים עיבוד החוויה וקישורה ליומיום הארגוני.

סדנת "הזמנה לשקט"  בהדרכת מדריכים חירשים מאפשרת הצצה מרתקת לעולמם וחושפת את המבקרים לדרכי תקשורת ושיח אחרות. המשתתפים לומדים לחשוב אחרת ולגייס את היצירתיות כדי להעביר מסרים ולתקשר בדרך שונה דרך שפת הגוף והשפה הוויזואלית. הסדנא מתאימה לעד 24 משתתפים ואורכת כשעתיים. תוך כדי הפעילות ובסופה מתקיים עיבוד החוויה ליומיום האישי והארגוני של המשתתפים כדי שיוכלו לחבר בין החוויה הרגשית החזקה בשקט לתובנות ושינויים הנדרשים ב'רעשי היומיום'.

 9. סיור גיבוש: חוויה ייחודית לקבוצות – TLV SHOW

פעילות מיוחדת, מגניבה ומפתיעה. הפעילות מתאימה לקבוצות של 10 ועד 180 משתתפים ואורכת כשעתיים במהלכה הקבוצה מסיירת ברחובות תל אביב והמופע מתקיים סביבם מכל מקום אפשרי ובלתי צפוי כשהם לא יכולים לדעת מה הולך לקרות ומי מהאנשים ברחוב הוא חלק מהמופע ומי סתם עובר אורח -חוויה רב חושית שהעובדים לא יוכלו לשכוח.

10. פעילות אקסטרים

פעילות אקסטרים לא מיועדת לכולם אבל אם העובדים שלכם הם כאלה שאוהבים הרפתקאות ואתגרים – פעילות אקסטרים יכולה להתאים להם.

חברת "israel-extreme" למשל מציעה מגוון רחב של פעילויות אקסטרים לקבוצות ולימי גיבוש לעובדים בהתאמה אישית לכל רמות הקושי, תחומי העניין ורמת ההרפתקנות: טיולי מערות, טיפוס צוקים, גלישת קניונים, בנג’י, אומגות, סנפלינג-גלישת מצוקים, מצנחי רחיפה, טרקטורון מעופף, כדור פורח, טרקטורונים ,צניחה חופשית ועוד מגוון פעילויות אקסטרים.

עוד אפשרות היא יום גיבוש בפארק אתגרים המציע מגוון פעילויות אקסטרים. חברת lack TLV מציעה למשל פעילויות חווייתיות במים כולל סקי המים בכבלים.

האפשרויות הן באמת רבות ומגוונות, הבחירה היא בידיכם. בסוף, מה שחשוב הוא שהעובדים ייהנו יחד, ויזכו לחוויה משותפת ובלתי נשכחת.

עוד באותו נושא:

קר בחוץ חם בפנים- אטרקציות שאפשר לעשות בחורף

יוצאים מהבית- אטרקציות לחורף עם הילדים

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות