המלכה אליזבת: עובדות מפתיעות על ארון הבגדים שלה

למה המלכה אליזבת פחות מעדיפה שמלות בצבעים סולידיים? מדוע היא פחות אוהבת כפתורים? אילו הנחיות מיוחדות קיבלה מעצבת הכובעים שלה? כמה אנשי צוות עוזרים למלכה להתלבש לקראת אירועים מיוחדים (רמז: לא מעט), ומה הפתרון הלא שגרתי שהיא מצאה כדי למנוע שלפוחיות בנעליים? התשובות בהמשך הכתבה.

המלכה אליזבת היא אחד האנשים המוכרים ביותר באנגליה וברחבי העולם. היא גם אחת האופנתיות. כל מה שהיא לובשת נבחר בקפידה ולאחר מחשבה רבה והיא מוכיחה שגם בגיל 95 אפשר להראות שיקית ומלאת סטייל עם מראה מוקפד עד הפרט האחרון, חליפות בצבעים בוהקים, ואקססוריז ייחודיים. הנה כמה עובדות מעניינות ומפתיעות על האופנה של המלכה אליזבת' .

צבעים עזים כדי לבלוט ברקע

המלכה ידועה באהבתה לצבעים עזים עם כובעים ומעילים תואמים. אחת הסיבות לכך היא בכדי שניתן יהיה להבחין בה בקלות בכל קהל. מאחר וגובהה הוא 1.60 בלבד, לולא הצבעים הבולטים לא ניתן היה להבחין בה בקהל הומה.

המלכה והצוות שלה מקדישים תשומת לב רבה לסביבתה כשהם בוחרים מה היא לובשת. לדוגמה, אם היא נוטעת עץ במהלך אירוע, היא לא תלבש ירוק כי היא הייתה משתלבת ברקע. בנוסף, אף אדם אחר במשפחת המלוכה אינו רשאי ללבוש את אותו צבע שמלכת אנגליה לובשת כאשר הם משתתפים באותה אירוע.

מכנסיים אינם דבר שבשגרה

על פי המסורת, נשים מלכותיות אינן נוהגות ללבוש מכנסיים בזמן תפקידן. לכן המלכה נוהגת ללבוש שמלות או חליפות עבור אירועים רשמיים ולא מכנסיים.  רק בזמנה הפרטי ובאירועים ספציפים ולא רשמיים ניתן לראות אותה לובשת מכנסיים: פעילויות פנאי, אירועי ספורט, בזמן חופש וכשהיא רוכבת על הסוסה שלה.

גם הדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון הולכת בעקבות המסורת ואינה לובשת מכנסיים לעתים קרובות כל כך במהלך הופעות פומביות. לעומתה, הדוכסית מסאסקס, מייגל מרקל, דווקא כן נראתה לובשת מכנסיים באירועי אירוסים רשמיים רבים.

המטריות תואמות לתלבושת

המלכה נוהגת ללכת עם מטריות שקופות של חברת פולטון עם ידיות וקצוות בצבע זהה לצבע התלבושת שהיא לובשת. כך למעשה ניתן להבחין בה כשהיא הולכת איתן.

הכובעים מעוצבים על פי הנחיות מיוחדות

למלכה אליזבת יש סט כובעים שיתאימו לכל התלבושות שלה. מעצבת הכובעים שלה, רייצ'ל טרבור-מורגן, מעצבת אותם על פי הנחיות מיוחדות. אסור שהשוליים יהיו רחבים מדי כדי שלא יחשיכו את פניה. אסור גם לכובעים להיות גבוהים מדי כדי שהם לא יפריעו למלכה כשהיא יוצאת מהמכונית. עוד עובדה מעניינת היא שהמלכה חובשת כל אחד מהכובעים שלה כעשר פעמים בלבד.

תיקי יד הם בגדר חובה עבור המלכה

הוד מלכותה כמעט תמיד נראית עם תיק יד על זרועה. בבעלותה למעלה מ-200 תיקים של המותג Launer של המעצב הבריטי. העלות המינימלית של כל תיק מתחילה ב-$1,000. לפי אתר ה"טלגרף", היא מעדיפה את את דגמי "הרויאל" ו" טרוויאטה" מכיוון שיש להם ידיות ארוכות שמאפשרות לה ללחוץ ידיים בקלות.

כפפות כותנה הן פריט אהוב

המלכה נראית לעתים קרובות לובשת כפפות כותנה. הכפפות הן מבית Cornelia James Ltd המספקת את הכפפות מאז 1947. למלכה יש כפפות בצבעים שונים והיא מחליפה אותן כמה פעמים ביום. בערבים, הכפפות שהיא לובשת עשויות מניילון בהיר יותר.

נעליים – רק לא צמודות

המלכה אליזבת לא נראית נועלת נעלי עקב גבוהות במיוחד. היא תמיד נועלת נעליים עם עקב נמוך וקלות להליכה. היא לא שינתה את סגנון הנעליים שלה יותר מ-50 שנה. לכל הנעליים יש מדרסים נוספים לנוחות. עובדה מעניינת היא שהמלכה אף פעם לא נועלת נעליים צמודות כדי להימנע מהיוצרות שלפוחיות. לכן, אחד מאנשי הצוות שלה ינעל קודם לכן את הנעליים החדשות שלה כדי להרחיב אותן.

מסתבר שגם המלכה היא חסכונית. היא נועלת את אותן נעליים שוב ושוב ובמידת הצורך במקרה של בלאי של העקב, היא תבקש לתקן או לחדש אותו.

סיכה – אקססורי עם משמעות

למלכת אנגליה יש מאות סיכות. היא כמעט אף פעם לא נראית בציבור בלי סיכה צמודה לכתף שמאל. הסיכות הרבות שלה ניתנו לה במתנה וישנן שהיא קיבלה בירושה. הסיכות שהיא עונדת אינן רק למטרת קישוט. לכל סיכה יש משמעות וסיפור שעומד מאחוריו . מאחורי כל סיכה שהיא עונדת מושקעת מחשבה וכל סיכה נועדה לסמל דבר מה.

צעיפים פרחוניים

המלכה מעדיפה לעתים קרובות צעיפים פרחוניים על פני צעיפים בצבע אחיד. היא לובשת רק צעיפי הרמס משי לאירועי ספורט וחוץ. גם הם בצבע תואם לתלבושת שלה.

רוכסנים אין – כפתורים אאוט

הנה טיפ שגם אנחנו פשוטי העם יכולים ליישם בבחירת הבגדים שלנו – הבגדים של המלכה עשויים עם רוכסנים במקום כפתורים במידת האפשר. למה? כי יותר קל ומהיר לפתוח ולסגור רוכסן במקום לכפתר כפתורים. זה גם עוזר לה להחליף בגדים מבלי להפריע לשיער או לאיפור.

שרוולים באורך שלושה רבעים

השרוולים בהרבה מהשמלות והחולצות שלובשת המלכה הם באורך שלושה רבעים זאת כדי לוודא שהם לא יפלו בצלחת שלה בזמן האכילה.

צוות סטיילינג שלם

עפ"י אתר אקספרס הבריטי, לצורך הלבשת המלכה לאירועים גדולים קיים צוות של עד 12 אנשים, הכולל שלוש תופרות, מעצבת כובעים וארבע מלבישות שתפקידן לעזור למלכה להתלבש וכן לשמור על בגדיה במצב שמור.

עיצוב בעבודת יד

הבגדים של המלכה עשויים בעבודת יד. המלכה בוחרת את הבד ומאשרת את כל הסקיצות. הבד נחתך ומעוצב בהתאמה לבובה במידותיה של המלכה. פגישתה להתאמת התלבושות נמשכת בדרך כלל חצי יום וכדי לחסוך זמן, בכל מפגש מותאמות עד חמש תלבושות.

מיחזור תלבושות

המלכה אליזבת ממחזרת את התלבושות שלה ולובשת אותן יותר מפעם אחת. לפעמים הן עוברות שינוי כדי שיראו קצת אחרת. הצוות שלה מנהל יומן ארון בגדים כדי לוודא שיש מרווח משמעותי במועד היציאה עם אותן תלבושות. אנשי הצוות אפילו נותנים שמות לחלקים ושמים עליהם פתקים עם הערות כדי למנוע מהמלכה ללבוש את אותה תלבושת או אותו צבע בפרקי זמן קצרים.

אחסון הבגדים

כל הבגדים והאביזרים של המלכה נשמרים בארמון בקינגהאם. הם מאוחסנים בקופסאות ושקיות כותנה בתוך ארונות עם דלתות אטומות ובקופסאות מיוחדות המסומנות עם תווית ואינדקס. תלבושות רבות שלבשה המלכה אליזבת באירועים מיוחדים נשמרות בגלל ערכן ההיסטורי. מעת לעת נערכות תצוגות בהן מוצגות לראווה שמלות הערב שהיא לבשה לאורך השנים.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות