הקרב האחרון של 'הקיסר האחרון'

ראיון עם פיודור יאמילייננקו "הקיסר האחרון" – האלוף הרוסי ב-MMA שנחשב עד היום בעיני רבים ללוחם ה-MMA הטוב ביותר בעולם אי-פעם.

בעולם הספורט בכלל וספורט הלחימה בפרט, אחד הדיונים הפופולריים בקרב אוהדים ופרשנים הוא מי למעשה הלוחם הגדול בכל הזמנים. בעולם הMMA ארגון הUFC הוא הארגון הגדול והמצליח ביותר, כך באופן טבעי הלוחמים הגדולים ביותר לאורך השנים הגיעו ונלחמו בשלב כזה או אחר של הקריירה בארגון. אבל דווקא שם אחד שעולה הרבה, הרבה מאוד, בדיונים האלה הוא פיודור יאמילייננקו או אם תרצו 'הקיסר האחרון', הלוחם הרוסי במשקל כבד שלא נוצח במשך עשור, ורגלו מעולם דרכה ב- UFC.

ב23 לאוקטובר 2021, בגיל 45, הוא הימם את עולם הלחימה כאשר ניצח באירוע בלאטור 269 לוחם UFC לשעבר בשם טימותי ג'ונסון והחזיר את עצמו לרלוונטיות ואת השם שלו לאותו דיון עתיק יומין.

בשנת 2017 זכיתי להגשים חלום ילדות ופגשתי את פיודור לראיון בזמן ביקורו בארץ עם ארגון בלאטור.  

מלון אינטרקונטיננטל בת"א. לובי. אני יודע שבעוד מספר דק' אפגוש את הספורטאי שבגללו התמכרתי לספורט הזה שנקרא MMA.
אם נחזור לסוף שנות ה-90 בישראל, אבי היה מביא לצפייה קלטות וידאו עם הכיתוב ברוסית "קרבות ללא חוקים". אלו היו אירועי ה MMA הראשונים. בתחילת שנות ה2000 הוא נכנס יום אחד עם קלטת ואמר לי: "אתה חייב לראות את הלוחם הזה!". זה היה קרב של פיודור יאמילייננקו ומאז זהו, יש רק ענף ספורט אחד בחיי וזהו MMA.
אז אני מתיישב מול פיודור ומבין מה שמעתי עליו כל חיי הבוגרים. מחד, אדם עם נוכחות מרשימה במיוחד ומאידך יש בו משהו מאוד צנוע ועניו. החלום של הילד בן 15 לפגוש את ה"מייקל ג'ורדן" של עולם הMMA התגשם. ולשמחתי הרבה, הריאיון שאני עומד לערוך אתו מתנהל בשפה הרוסית ללא פילטרים של מתורגמן כזה או אחר.

איך אתה מתרשם מהביקור בישראל והיחס החם מיוצאי חבר העמים?
לנו (לנוצרים) זו אדמת קודש. כאן, נולד וחי ישו. בשבילי זו האדמה שקרו בה כל הניסים האפשריים. כל אדם שקרא את הברית החדשה והישנה מבין את חשיבות האדמה הזו. אני מאוד התרגשתי לבקר בירושלים, בבית לחם, כנסיית הקבר, ים המלח ואפילו ביקרנו במקום בו נטבל ישו בירדן. מאוד התרגשתי מהביקור, זה היה חלום שהתגשם. קיבלו אותי מאוד טוב. אני מודה לכולם על כך. היחס מאוד חם. הרבה מאוד אנשים מזהים ועוצרים ברחובות. אני מאוד מעריך ומוקיר את הקבלה והאהבה.

מהן המטרות הבאות שלך בקריירה?
אני חושב שלהוכיח למישהו משהו, אני כבר הוכחתי. נותר בי הרצון לנצח לטובת המדינה שלי, המולדת שלי והדת שלי. אני קודם כל ספורטאי ולוחם והמטרה העיקרית שלי היא להמשיך לנצח. זה בדם שלי, זה מה שעשיתי כל חיי. אני מבין שאני הולך להילחם את הקרבות האחרונים שלי ואצטרך להפסיק להופיע. אבל יש לי עוד רצון להילחם. בקרוב יתקיים הגרנד פרי של בלאטור במשקל כבד והמטרה שלי הנוכחית להופיע בצורה הטובה ביותר ולנצח.



מה דעתך על הפופולאריות של הענף שגדלה ברחבי העולם?
כמובן שיש את הארגונים הגדולים, אבל חשוב מאוד לפתח את התחום החובבני. להנגיש לאנשים את הספורט. זאת אומרת, לקיים אירועים קטנים בכדי שלוחמים יוכלו כמה שיותר להתנסות בתחרות אמיתית ואז להפוך למקצוענים. ברגע שעושים את זה, לסקאוטים של הארגונים הגדולים יש איך לבחור לוחמים לתחרויות ואירועים גדולים יותר. כשזה יקרה יותר, זה יכול לדרבן את הדור הצעיר יותר והלוחמים הפחות מנוסים ללכת ולהתחרות. צריך להתייחס לענף הזה כמו לכל ענף ספורט אחר, עם דרגות (חובבני, מקצועי וכו'), עם תחרויות וכו'.

מהם לדעתך ההבדלים בזירה הפוליטית לעומת זירת הקרבות?
(גיחוך של פיודור- השיא בקריירה שלי!) נכון. הייתי. אסור להשוות בין שני הדברים. אלו שני דברים שונים למרות ששניהם ספורט. בזירה אני מופיע בשביל עצמי, זאת העבודה הפרטית שלי, על עצמי, על הנתונים שלי וההכנה היא אישית. העבודה במשרד הספורט זו עבודה בארגון, זו עבודה לטובת הכלל, פתרון בעיות. כאן (בפוליטיקה) אני צריך לעבוד לטובת האנשים, לטובת הארגונים ולהיות הפקיד הכי טוב שאני יכול לטובת הכלל.

האם ישנו קרב שהיית רוצה שיקרה ולא קורה?
בעקרון אין. כל קרבות העבר שלי היו טובים, הייתי מוכן לכולם והיריבים היו חזקים וטובים. כל מה שהיה תלוי בי ובאנשים שאיתי קרה לטובה והשאר לפי רצון האל.



יש סיכוי שתחזור לבקר בעתיד בישראל?
בשמחה רבה! אני חתום בבלאטור ולפי הבנתי בלאטור כארגון מתכנן לשוב לישראל בעתיד. אבל בכללי אני בטוח שאחזור לכאן למקומות הקדושים. ברמה האישית הגשמתי חלום לבקר כאן בארץ ואני מאוד רוצה למצוא את הזמן להגיע לביקורים נוספים.

בשנת 2022 בלאטור מתכננים לערוך ל"קיסר האחרון" קרב פרישה גדול במולדתו – רוסיה. קרב שבמידה והוא ינצח (ובינינו גם אם לא) יעזור להנציח את שמו בדיון על הכינוי "הגדול מכולם" בעולם הMMA.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות