שביל הגולן: בואו לראות את הגולן מכל כיוון

הרבה מעבר לשביל: שביל אחד שנותן כל כך הרבה

אנחנו אוהבים טיולים רציניים. יש משהו בלטייל במקום שאנחנו מכירים או ששמענו עליו ולגלות בו משהו שאנחנו לא מכירים או לראות אותו פעם ראשונה מזווית אחרת, שבאופן אישי, מרגש אותנו מאוד. שביל הגולן הוא בדיוק מה שאנחנו מדברים עליו, הוא לוקח אותנו במסלול הפחות מוכר למטייל הממוצע ואנחנו מתים על זה! בגלל הסיבה הזאת אנחנו אוהבים כל כך את שביל הגולן.

שביל הגולן הוא בעצם האח הצעיר של שביל ישראל, אבל אסור לזלזל בו

ויש בו מסלול טיולים רציף של כ- 120 קילומטר והוא חוצה את הגולן לכל אורכו, בנופים חד פעמיים וייחודיים שלא כולם מכירים.

הוא עובר בצד המזרחי של הגולן, מהחרמון בצפון ומגיע עד מבוא חמה בדרום. מאזור עין תאופיק השביל מטפס על מצוק לכיוון מבוא חמה ומשקיף על הכנרת כולה.

נרחיב בקצרה על איפה עובר השביל כדי שתוכלו להבין בקטנה.. כמה מקומות ונופים הוא מכיל.

השביל מתחיל בנחל מיצר, ממשיך אל מצפה אופי, משם אל נחל סמך ולכיוון מזרח, במישורים של מרכז ומזרח הגולן, עם רוג'ום אל הירי, חירבת פרג' ותל חוזקה. בנוף הצפוני של הגולן השביל עובר את יער עין זיוון ומטפס לכיוון הפסגה של הר בנטל, יער אודם ונופי התלים הגועשים.

 לבסוף יש טיפוס במדרון תלול עד לברכת מן שברכס החרמון.

וכל זה מסומן על מפת סימון השבילים ,לאורך כל המסלול, בשלושה צבעים-

בצבע של הכנרת- כחול

בצבע של החרמון- לבן

בצבע של הגולן- ירוק

למה בחרנו לדבר על שביל הגולן?

לדעתנו מי שמטייל בשביל עובר חוויה שלמה ומבין מה זה באמת הגולן האמיתי. יש בו 15 מקטעים מגוונים מאוד, ככה שכל יום שונה מהיום של אתמול. המסלול הזה הוא כמו תלת מיימד, הוא עובר בין גובה של 100 מטר עד 1500 מטר מעל פני הים ובזכות זה מתגלים מרחבי טבע פתוחים, חורש, שטחי מרעה, יערות ונחלים.

ישנם קטעים ישרים אבל גם עליות וירידות. הנופים משתנים כל פעם, תוך כדי תנועה וגורמים לכולם, בלי יוצא מן הכלל לפעימות לב כל פעם מחדש.

מעבר לזה, גם החוויות האנושיות שם הם לא פחות ממרתקות. תוכלו לראות קיבוצניקים שורשיים, מושבניקים שאוהבים את האדמה, עירוניים שאוהבים את תל אביב ודרוזים. יש מגוון רחב של תרבויות, דתיים וחילונים, מבוגרים או צעירים, את כל אלה פוגשים בשביל ואין רגע אחד משעמם.

איפה אוכלים ?

אפשר במסעדות ביתיות שמגישות אוכל מדהים, כפרי, דרוזי, אמיתי ומיוחד שלא ייצא לכם לאכול בשום מקום אחר אם לא בטיול הזה. אפשר גם במסעדות חלביות או בשריות, כאלה שמגישות את  הבשר האיכותי מהגולן.

ההמלצה שלנו לגבי האוכל (מעבר למסעות ובתי הקפה) היא לא לוותר על איזו צרכנייה מקומית שבה אפשר לקנות את כל הטוב שיש לגולן להציע כמו יינות משובחים, גבינות, ריבות, שוקולד, שמן זית ועוד כל כך הרבה דברים טובים שלא תדעו במה לבחור.

איפה ישנים? בחניוני הדרכים שעל השביל אם תרצו להתחבר לטבע.. ואם לא, אל דאגה, תוכלו לישון במלון או באכסנייה. הגולן מציע מלונות וצימרים בכל הרמות, תמצאו כאלה של חמישה כוכבים וגם כאלה פשוטים יותר.

לסיכום, שביל הגולן הוא חוויה חד פעמית שאם לא חוויתם אותה לפחות פעם אחת, לא ראיתם את הגולן האמיתי.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות