חלום במדבר: המדבר הוא מקום שלא נרצה לחזור ממנו

הפתעות במדבר: המקומות שישאירו אתכם חסרי נשימה

המדבר ממכר, מטריף חושים, יש בו כל כך הרבה עוצמה יחד עם שקט אין סופי, משהו שאי אפשר להסביר אותו במילים. הצבעים והגוונים שהוא מביא איתו, הרוך והקסם.

נכון שאומרים שעד שלא תחווה לא תבין? אז כזה.. על המדבר.

ערוץ הטיולים מביא לכם את ההמלצות הכי שוות של מה לעשות במדבר ממש עכשיו והכי חשוב את ההפתעות שהמדבר מביא איתו. ואיך אנחנו אוהבים את ההפתעות של הטבע, ככל שיהיה פחות צפוי, כך יהיה יותר מרגש.

נתחיל במקום שהוא הפתעה, קוראים לו הגן הלאומי צבעי רמון- זהו פארק חדש הנמצא בלב המכתש ואפשר לראות ממנו שכבות של צבעים ומאגרי מים שנוצרו בעקבות חציבות ישנות.

השילוב של המים יחד עם הצבעוניות יוצרים מראה שהוא לא פחות ממדהים. תוכלו לראות כל כך הרבה גוונים שהמדבר מציע, בניגוד למה שחושבים, שצבעי המדבר הם צהוב ואולי כתום.. כאן תופתעו לגלות קשת רחבה של צבעים.

המקום הבא נקרא עין סהרונים ונחל נקרות– עוד הפתעה שהמדבר מציע שלאו דווקא חשבנו שקיימת, היא צמיחה בלב המדבר. כשתגיעו לעין סהרונים, מקור מים בלב המדבר, תופתעו לגלות את הצמיחה המופלאה שיש שם. אם מגיעים למעיין וממשיכים בסימון השביל, המסלול רק הולך ונהיה מלהיב יותר. שיא המסלול נמצא ב "פרסת נקרות"- זהו החלק שבו הנחל מתעקל ונוצרת צורה יפה ומרשימה.

נמשיך למקום נוסף שנקרא חולות כיסוי– גם כאן מדובר בהפתעה של ממש. אמנם יש בישראל כל כך הרבה מקומות יפים ופינות טבע אבל חולות כיסוי היא המיוחדת ביותר. השמורה הזאת היא בעצם רכס דיונות שבה יש תופעת טבע נדירה של חול זהב, רך ועדין בלב המדבר. כשתהיו שם תרגישו שאתם בסרט של ממש כי השילוב של החולות והרוחות יחד, יוצרים צורות וטקסטורות מעניינות ולרגע תוכלו לחשוב שאתם במדבר סהרה ולא בלב הערבה. אנחנו ממליצים להוריד נעליים, לטפס יחפים אל הגבעה ומבטיחים לכם שתגלו נוף עוצר נשימה .

עוד מקום מושלם הוא נאות סמדר– כשתהיו שם לא תבינו אם אתם בחלום או במציאות. המקום כל כך יפה, כמו מתוך סצנה מסרט, כמו מאגדה, הכל וורוד ותכלת.

תוכלו לעשות בו כל כך הרבה דברים: לבקר ביקב, לעשות סדנאות אומנות, לצפות בחקלאות אקולוגית ועוד.. הדבר הכי שווה לדעתנו הוא בית האומנויות הוורוד והמלהיב שנבנה על ידי התושבים של המקום.

קרדיט: Shutterstock

המקום האחרון שהוא ביקור חובה לכל מי שמגיע לאזור המדבר הוא הקניון האדום בפארק תמנע. גם אם טיילתם המון בעולם וגם אם ראיתם כמעט הכל, מקום כמו הקניון האדום אין בשום מקום אחר. כשתגיעו לשם מיד תשאלו את עצמכם איך לא הייתם במקום הזה לפחות עשרות פעמים וממש תתגאו שהמקום הזה נמצא בארץ שלנו.

תוכלו לבלות במקום הזה יום שלם ולא למצות לרגע כי העוצמות של המקום הזה כל כך גדולות, שפשוט לא ימאס לכם. לפארק מגוון מסלולים, אך הייחודי ביותר והיפה ביותר נקרא- קניון הפרצופים, הקניון הוורוד והלבן. בו תמצאו פסלים וצורות, קירות סלע ורודים ולבנים, מצוקים צהובים וזאת רק ההתחלה. תוכלו ממש להרגיש כאילו אתם על הירח. לא מפתיע?

קרדיט: Shutterstock

לסיכום נרצה לומר עוד דבר אחד.. המדבר הוא אוצר. ואם המילה מדבר נשמעת לכם כפרשנות לשממה ושממון, אז לכו לשם ותגלו שהמקום הזה הוא אחר לגמרי ממה שהוא נשמע. 

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות