טיולים בטבע שלא מצריכים תו ירוק

תו ירוק? מה מותר? מה אסור? עד להודעה חדשה הכי בטוח זה לצאת לטבע. קבלו רעיונות לימי טיול עם הילדים באזור השרון והמרכז. רובם מוצלים וחינמיים וחלקם אף כוללים קפיצה למים להתרעננות.

חיפה: ביקור בחוף דדו, קרוב לתחנת הרכבת. לאחר מכן מומלץ לסייר ברחוב הראשי של המושבה הגרמנית ולצפות בגנים הבהאיים, להמשיך לשוק ולוואדי ניסנס. בערב אפשר לשבת באחת ממסעדות הנמל.(בחוץ).

הכרמל: נסיעה בדרך נוף יפייפיה המובילה לאנדרטת אסון הכרמל- רלוונטי לימים אלה, משם להמשיך לביקור בחוות אורן- רכיבה על סוסים/ חי בר כרמל לבקר בכנסיית אליהו שעל הכרמל, גן לאומי מערות האדם הקדמון

זיכרון יעקב: טיול מקסים במדרחוב הראשי של המושבה הוותיקה ובערבים מתקיימים מופעי רחוב. ניתן להמשיך לגן טיול שהוקם ב1886 ונראה כמעט אותו דבר, בית כנסת אהל יעקב. בסמוך לזכרון כדאי מאוד לבקר בגני הברון: גנים יפהפיים שהוקמו במימון הברון רוטשילד, כיף לטייל ומוקרן סרט קצר (כדאי לוודא שאכן מקרינים) בחינם.

אזור בנימינה: טיול בפארק אלונה מי קדם: בתשלום- הליכה חוויתית במים בתוך פירים חצובים באדמה. מומלץ להמשיך לאמפי שוני או לסיים בפארק סכר נחל תנינים

אזור קיסריה: אפשר להתחיל את היום בביקור בגן הלאומי “קיסריה העתיקה” או בגן לאומי בסכר “נחל תנינים”, לחובבי קברי הצדיקים יש את הציון של ר’ אבהו (לא מאוד נגיש), לסיים בשקיעה מרהיבת עין בחוף הקשתות.

גם לאומי קיסריה העתיקה | shutterstock

חדרה: ביקור בחוות חפציבה- חווה משוחזרת מתחילת המאה ה20, מדשאות רחבות ידיים והמון צל, משם אפשר להמשיך להליכה בפארק נחל חדרה שבסופו תפגשו את החוף.אם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות בכרישים. האתר מתוחזק על ידי חברת החשמל ובחינם. ניתן לשלב עם ביקור בקניון הפתוח VILLAGE מול החוף.

נחל אלכסנדר וחוף בית ינאי: להגיע לגשר הצבים בנחל אלכסנדר, להמשיך את היום בגן לאומי חוף בית ינאי ולהנות ממצוקים מרשימים. לאכל במרכז M הדרךביתן אהרון: הליכה לא ארוכה בשרידי שמורת הטבע ביתן אהרון, להמשיך לקטיף פירות במושב, ללכת לצפות בחיות המשק- פרות, כבשים ועוד..

נתניה: ביקור בחוף סירונית (יש מעלית!) ובשעות הערב לטייל בכיכר העצמאות המוארת, תמצאו כל מה שאתם מחפשים שם: מתקני שעשוע לילדים, מזרקות מוארות, בריזה של הים, בתי קפה וצמר גפן מתוק. יש 7 טיילות בנתניה ויש המון מה לראות: טיילת גן המלך, טיילת איילנד.

יער אילנות: בכביש 4 ליד מושב קדימה נמצא יער אילנות, יש מאות סוגי עצים, ניתן לשוטט במסלול בין העצים השונים, לערוך פיקניק. חינם וממש מומלץ

הרצליה פיתוח: ביקור במרינה בהרצליה, לשלב שייט ולהמשיך לרחצה בחוף הנכים- חוף נקי ונגיש, כיף.

ארסוף-אפולוניה: לטייל בגן הלאומי אפולוניה- אתר ארכיאולוגי ונמל מתקופת הצלבנים, להמשיך ולסייר ב:גלריה דנה-(חינם) גלריה סביבתית עם מיצגים נפלאים, את סוף היום אפשר לסיים בטיול בשמורת חוף השרון חינם או לתצפת על השקיעה ממרפסת המצוק המסודרת.

גן_לאומי_אפולוניה_ צילום:מנו_גרינשפן

תל אפק- אנטיפטרוס: בין ראש העין לפתח תקווה יש שני גנים לאומיים ששווים ביקור-1. תל אפק: בו יש בריכת שכשוך לקטנטנים, מבצר עותמני עתיק ושבילי צמחיה יפים. מקום נהדר לפיקניק.
2. גן לאומי מקורות הירקון.

תל אביב צפון: הליכה לאורך נחל הירקון המערבי, ניתן לערוך שייט ולבצע פעילויות דומות, ניתן בהליכה או ברכב לסיים את הבילוי בשפך הירקון אל הים בנמל תל אביב. בגני שעשועים ענקיים, במסעדות ובפעילויות שונות.

תל אביב דרום: טיול בסמטאות נווה צדק- בוטיקים, מרפסות יפות וגלידה משגעת.. משם בהליכה קצרה לבילוי במתחם התחנה, ולסיים בטיילת צ’ארלס קלור- בה מדשאות רחבות ידיים, לטבול בחוף ים גאולה/ חוף התופים. אפשר להשכיר אופניים/ קורקינט והשמיים הם הגבול.

יפו: ביקור ביפו העתיקה, שוק פשפשים והנמל. מתחילים בגן הפיסגה דרך הסמטאות מבקרים ב:התפוז התלוי, גשר המזלות, שער רעמסס, כיכר קדומים, בתי כנסיות והגלריות השונות. ירידה וסיור בנמל בין ההאנגרים והמסעדות, משם להמשיך לשוק הפשפשים: מקום צבעוני, תוסס, המון מה לראות לאכל ולחוות.

ראשון לציון: בילוי בפארק המושבה- גן גדול עם מזרקות וגשרוני עץ, טיול במדרחוב, המשך ונסיעה לאגם ראשון לפיקניק.את היום אפשר לסיים בחוף ראשל”צ השוקק. תטיילו נכון- תכננו את הפעילויות לא בשעות השיא החמות (בין 12-16), כשאתם מטיילים איתם תגלו סקרנות- תהיו נוכחים, הביאו להם מפה, הרגילו את ילדכם לבילוי בלי קניות, בלי מסכים, פשוט ליהנות יחד מהפשטות שבטבע. 

להמלצות נוספות בקרו אצל Jenny Gina Bu

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות