טיול יום ברמלה

ברמלה תגלו רב-תרבותיות, היסטוריה ואוכל רחוב איכותי

תחום התיירות בעיר רמלה מתפתח בצורה חסרת תקדים בשנים האחרונות ומתגלה לתיירים ומטיילים ישראלים כיעד מפתיע המכיל תרבות, ארכיטקטורה והיסטוריה עשירה של כל שלושת הדתות המונותאיסטיות.
לפניכם מספר אתרים נבחרים שכדאי לבקר בעיר, מומלץ לבקר בה באמצע השבוע משום שחלק מהאטרקציות המרכזיות סגורות בשבת:

מוזיאון רמלה והעיר העתיקה
המוזיאון של רמלה מציג את ההיסטוריה הייחודית של העיר החל משלטון הערבי במאה ה-8 ועד לחיי היומיום בהווה המקיימים את השילוב האתני והרב תרבותי העשיר אשר מתרחש בה. במוזיאון ישנן תערוכות קבועות ומתחלפות הכוללות פריטים ארכיאולגים, מסמכים ותמונות הנוגעים להקמת העיר, מודלים מוקטנים של אתרי העיר ההיסטוריים ועוד.
נקודת השיא במוזיאון היא ללא ספק תערוכת המטמונים, האוצרות והמטבעות שנמצאו ברחבי העיר ומוצגים בו, האוצרות שנמצאו נוצרו בתקופה האיסלאמית (638-1099) והממלוכית (1260-1517).

בריכת הקשתות
בריכת הקשתות נבנתה במאה השמינית, בתקופה בה העיר הייתה בשיא תפארתה, כמאגר מים מקורה שנועד לתת פתרון לאספקת מים שוטפת לעיר הגדולה. במקום ניתן לשוט בסירות עץ בין עמודי הקשתות ולראות את דגי הזהב השוחים במימי הבריכה. בחצר הבריכה ישנה מזרקה עתיקה שהתגלתה בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו בעיר.

בריכת הקשתות. צילום: Idobi/gallery / CC BY-SA 3.0
בריכת הקשתות. צילום: Idobi/gallery / CC BY-SA 3.0

המגדל הלבן
המגדל הלבן הוא מבנה בן 700 שנים שהוקם במתחם המסגד הראשון בעיר ונחשב לאחד מהמפוארים שהוקמו בארץ באותה תקופה. המגדל מתנשא לגובה של 32 מטר ובו 119 מדרגות בהן ניתן לטפס לנקודת תצפית פנורמית על אזור רמלה וסביבתה.

המגדל הלבן. צילום: shutterstock
המגדל הלבן. צילום: shutterstock

המנזר הפרנציסקני
בתוך שטח המנזר תמצאו את האייקונים המוכרים של רמלה והם הכנסייה ומגדל השעון. המקום הוקם במאה ה-15 כאכסניה לצליינים ובמאה ה-16 היא קודשה ככנסיה בעקבות הגילוי שזה היה מקום מושבו של יוסף הרמתי, על-פי הברית החדשה יוסף הוא זה שהוריד את ישו מהצלב וקבר אותו. ידוען היסטורי נוסף אשר לן במקום הינו המצביא נפוליאון בונפרטה בעת הגיעו לרמלה. המקום הוא מבנה מרשים ובתוכו ציור מקורי של אמן הרנסאנס טיציאן אשר בו ניתן לראות את סצינת ההורדה של ישו מהצלב. הביקור בכנסיה הינו בתיאום טלפוני מראש עם מזכירות המנזר.

המנזר הפרנציסקני, רמלה. צילום: שמיים הפקות
המנזר הפרנציסקני, רמלה. צילום: שמיים הפקות

שוק רמלה
בשוק הרמלאי ניתן לחוש את הפסיפס התרבותי-חברתי הססגוני של העיר אשר מורכב מיהודים ותיקים, עולים חדשים וערבים מוסלמים ונוצרים והוא נקודה מצוינת לסיום הטיול עם אוכל רחוב אותנטי וטעים. בשוק פועלים כ-150 חנויות ודוכנים שונים המוכרים מגוון רחב של מוצרי מזון, החל מירקות ופירות ועד לתבלינים, גבינות, נקניקים ומאפים. מרבית בעלי הדוכנים בשוק הם דור שני ושלישי לחקלאי האזור אשר מוכרים את התוצרת המשפחתית מהמושבים והקיבוצים הסמוכים. כדאי מאוד לטעום במקום בורקס הנאפה במקום וסנדביץ’ טוניסאי מפנק.

vlcsnap-2015-11-08-15h54m26s93
שוק רמלה. צילום מסל: ערוץ הטיולים

אז אם יש לכם יום פנוי באמצע השבוע (ואולי גם קחו יום חופש במיוחד) נצלו אותו לטיול-יום מעניין, נעים וטעים באחד היעדים המפתיעים שמתחבאים מתחת לרדאר של הטיולים המוכרים.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות