המלצה ליום טיול בשרון לכל המשפחה

ליאת שטייר-לבני, מנהלת קבוצת הטיולים בפייסבוק @סופש נעים משתפת בהמלצה לטיול סופ"ש מדופלם בשרון: מעגלת קפה דרך שמורת טבע וכלה בשדה נרקיסים יפייפה.

תחנה ראשונה – עגלת קפה

עגלת קפה mellow בכפר ויתקין , השוכנת בין הפרדסים, היא מהמקומות שמגיעים אליהם וישר מרגישים את האנרגיה הטובה. ליד העגלה כסאות ישיבה ובצמוד לה חורשה עם ספסלים ושולחנות.

העגלה מציעה ג'חנון חם וטעים, כריכים וגם הקפה עם הבראוני היה אש. במקום פזורים משחקים אז אם בא לכם גם דמקה או שש בש על הבוקר – זה המקום. העגלה פתוחה בשבת.

תחנה שנייה – שמורת טבע ביתן אהרון

אם אתם מחפשים טיול פריחות קלאסי, קצר ויפהפה בתקופת החורף והאביב – הטיול בשמורת טבע ביתן אהרון מתאים. זוהי שמורה קטנה המתפרסת על כמה גבעות כורכר באיזור השרון ובתקופת החורף ובסוף האביב מתמלאות הגבעות בפרחים- בן חצב יקינטוני, קידה שעירה, חבצלות, סתווניות, רקפות, כלניות, סחלב קדוש ועוד!

בשמורה מסלול מעגלי קליל, אידיאלי עם ילדים. בראש הרכס תיהנו מנוף המשקיף אל הים במערב ואל שדות עמק חפר והרי השומרון במזרח. יש כאן עץ חרוב גדול, שענפיו נוגעים בקרקע ויוצרים מעין מערת מסתור.

שמורת טבע בית אהרון.
שמורת טבע בית אהרון. צילום: ליאת שטייר לבני

תחנה שלישית- שדה נרקיסים

קרוב לשמורה נמצא שדה עם נרקיסים. אני ביקרתי שם בסוף דצמבר וזה כבר סוף העונה. היו נרקיסים ולא מעט – מקווה שעדיין נשארו אך לא מתחייבת.

תחנה רביעית – בית הלורד בתל מונד

אנחנו נסענו משם (כ 20 דקות נסיעה) לשבת ישראלית בבית הלורד אלפרד מונד בתל מונד לשמוע קצת ציונות: ההקמה של תל מונד והפעילות של ראשוני המקום.

בית הלורד תל מונד. צילום: ליאת שטייר לבני

מעבר למוזיאון יש גם חצר עם כלים מראשית המאה, ושחזור של צריף הראשונים. המקום פתוח רק בשבתות והכניסה היא חינם במסגרת מיזם "שבת ישראלית" (שימו לב- יש להירשם מראש דרך האתר של שבת ישראלית).

בית הלורד תל מונד
בית הלורד תל מונד. צילום: ליאת שטייר לבני
בית הלורד תל מונד. צילום: ליאת שטייר לבני
בית הלורד תל מונד. צילום: ליאת שטייר לבני

תהנו ?

 לעוד המלצות מעולות היכנסו לקבוצת הפייסבוק @סופש נעים

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות