חיזוק המערכת החיסונית והענקת תחושת שובע: היתרונות שלא ידעתם שקיימים ביוגורט היווני

גביע של יוגורט יווני מהווה כרבע מצריכת החלבון היומית המומלצת – כשידוע כי לחלבון יתרונות בריאותיים רבים כגון חיזוק המערכת החיסונית והלב, העלאת מסת השריר והענקת תחושת שובע שנשארת לאורך זמן. הנה כמה סיבות לפתוח את הבוקר שלכם עם יוגורט יווני

הכתבה בשיתוף וילי פוד ויורו מחלבות אירופה

קרדיט תמונה: freepik

החלבון הוא אחד משלושת אבות המזון הנחוצים לתפקוד הגוף. הוא חיוני להתפתחות הגוף שלנו ומהווה אבן בניין ברקמות הגוף – החל מהשרירים והעצמות ועד העור והשיער. החלבון מורכב מתרכובות אורגניות המכונות חומצות אמינו, שחלקן מסופקות ממקורות חיצוניים באמצעות תזונה מהחי והצומח. צריכה מספקת של חלבון חיונית לשימור ובנייה של שרירי הגוף ולחיזוק המערכת החיסונית והלב. חוסר בחלבון עשוי להביא לתחושת עייפות, איבוד מסת שריר, פגיעה בקצב ההתפתחות, עלייה בלחץ הדם ופגיעה במערכת החיסונית.

מלבד היתרונות הבריאותיים הניכרים בצריכת חלבון, הוא גם מסייע בהגברת תחושת השובע. במוצרי חלב ישנם חלבונים המכילים טריפטופן וליזין, חומצות אמינו שמעניקות תחושת שובע. בנוסף לכך, צריכת מזון עשיר בחלבון מסייע בהורדת רמות הגרלין ("הורמון הרעב") – הורמון המיוצר בקיבה ומשתחרר כשהיא ריקה כדי לאותת למוח שהגיע הזמן לאכול. תזונאים ממליצים לשלב מאכלי גבינה בארוחת הבוקר, כשצריכת חלבון מוגברת יותר בבוקר מונעת רעב בשלב מאוחר יותר ביום.
  בואו נדבר במספרים: המלצת מיטב התזונאים היא לצרוך 0.8 גרם חלבון ליום לכל קילוגרם משקל גוף. כלומר, לאדם במשקל 70 קילוגרמים מומלצת צריכה של 56 גרם חלבון ביום. אנשים העוסקים בספורט ופיתוח גוף זקוקים לכמות גבוהה יותר של חלבונים – כ-1.5 עד 2.2 גרם לכל קילוגרם. מומלץ שכמות החלבונים היומית תהווה בין 15 ל-25 אחוזים מהתפריט היומי שלנו. בכל מקרה, כשזה מגיע לתזונה האישית שלכם – כדאי להתייעץ עם דיאטן מוסמך.

חשוב לציין שהגוף זקוק לתזונה מאוזנת ולכן תפריט יומי המכיל אך ורק חלבונים אינו מומלץ. תזונה נכונה תכלול שילוב של כל אבות המזון – חלבונים, פחמימות ושומנים. תזונאים רבים ממליצים על צריכה של "חלבון מלא" ("חלבון שלם"), חלבון המכיל את 9 חומצות האמינו החיוניות לאדם בכמות המתאימה והנכונה לו.

חלבונים, מאוד חשובים לשובע

אז מה מומלץ לאכול?

מקורות מזון עשירים בחלבון כוללים קטניות, זרעים, אגוזים, ביצים, בשר, דגים, גבינות ומוצרי חלב.


אחד ממוצרי החלב העשירים בחלבון ומומלצים לארוחת הבוקר והערב הוא היוגורט. למעשה, היוגורט היווני מומלץ אף יותר, מאחר שרמות החלבון שלו גבוהות יותר מהיוגורט הרגיל וזאת כי הוא מכיל כמות כפולה של חלב.
היוגורט היווני כולל 40 אחוזים יותר חלבון מהיוגורט הרגיל. אם נבחן גביע יוגורט יווני 150 גרם של דלתא, מבית וילי פוד ו-Euro, נמצא כי הוא מכיל 14.1 גרם חלבון – כלומר כרבע מצריכת החלבון היומית המומלצת לאדם במשקל 70 קילוגרמים. היוגורט היווני של דלתא מגיע במגוון אחוזי שומן ובמגוון רחב טעמים – מאפרסק ואגסים ועד לפצפוצי שוקולד וקרמל מלוח – ותוכלו גם ליהנות מגביע גדול במשקל קילוגרם אחד המכיל 94 גרם חלבון.

היוגורט היווני עשיר בחלבון ובחיידקים פרוביוטיים המביאים לחיזוק המערכת החיסונית ומערכת העיכול, גדילה של שריר וחיזוק הלב, כמו גם לתחושת שובע שנמשכת לאורך זמן.

מגיעים גם בטעמים: יוגורט יווני של דלתא (וילי פוד, Euro)

כל מידע רפואי המופיע בכתבה זו הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות