הסבר איך להכין מלבי דיאטטי דל קלוריות של רותם ליברזון

רותם ליברזון היא "בריאה להשחית" והפעם מלבי בגרסה דלת קלוריות

כרבע מהאוכלוסיה מעדיפה קינוחי קרם וביניהם המלבי שהוא אופציה מרעננת לחום וללחות. מדובר על שמנת מבושלת היטב עם סוכר מעובה במעט קורנפלור עד שמגיעה לטקסטורה של קרם. לאחר שמקררים היטב מצוותים לתערובת תוספות מלאות טעם וחזקות כמו סירופ ורדים אדום, קוקוס קלוי או פיסטוקים.

אז שמנת היא נהדרת, אבל היא לא בדיוק דיאטטית ובריאה ולכן מצאתי שאפשר להחליף את השמנת הקלאסית בקרם קוקוס ולדלל אותו בחלב אורז מה שמוריד את אחוזי השומן. היחסים הם 4 כוסות נוזל ל – 6 כפות חומר הסמכה, כמובן שאת ההסמכה שלה עושים על ידי קורנפלור או קמח טפיוקה.

אופציה נוספת ונהדרת היא להכין מלבי יוגורט עם המון תבלינים כמו הל וקינמון, את המלבי הזה מסמיכים בקמח טפיוקה והתוצאה יוצאת קצת אחרת, מעט חמצמצה ועם כמות סוכר מינימלית אבל טעימה להפליא.

חשוב לציין כי התוספות האופייניות למלבי שאנחנו רגילים להזמין מוסיפות המון קלוריות מיותרות.

אפשר להכין רוטב ורדים מעולה לבד – פשוט לבשל כוס של ניצני ורדים שמוכרים בחנויות התבלינים בחצי כוס סוכר חום ושתי כוסות מים וכך אנו שולטים על כמות הסוכר.

אפשר גם לבשל חמוציות שלמות עם מעט סוכר והסירופ יוצא חמצמץ מתקתק. ליד, אפשר להוסיף אגוזים מכל סוג שהוא, קצוצים בסכין וקלויים במחבת חמה עם מעט סוכר .

אופציה נוספת היא לבשל חלב דל שומן אבל להעשיר אותו בטעם חזק עם תבלינים כמו גרניום או זעפרן שהשרינו במים.

פשוט נותנים לו להתבשל עם התבלינים ולקבל טעם חזק ומיוחד. כמובן שמסמיכים אותו בקורנפלור, התוצאה מפתיעה במיוחד אם משדכים לזה סירופ פירות שהכנתם,  צנוברים קלויים ופסיפלורה טריה.

לסיכום, אפשר להכין מלבי מעולה בחומרי גלם שונים מאלו שהתרגלנו אליהם, הוא יוצא עז טעם וכזה שמתחסל ברגע.

עקבו אחרי ערוץ האוכל

0 תגובות