לזניה טעימה ומפנקת בדרך הבריאה

במתכון שלי כדאי לשמור על כמה כללים בסיסיים, להחליף את המרכיבים השמנים בחומרי גלם טריים ובריאים ולהכין אותו לפי השלבים הבאים

לזניה היא אחד המאכלים הכי טעימים שיש אבל כמו תמיד, הבעיה היא שהמתכון מלא במרכיבים שמנים שמיצרים מנה מושחתת במיוחד. לשמחתי, מצאתי שלא חייבים להיצמד למתכון המקורי שמכיל המון רוטב בשמל שעשיר בחמאה, תערובות גבינה שמנות במיוחד ועוד. אפשרי לייצר לזניה נהדרת שעמוסה בירקות ובהרבה פחות קלוריות.

רוטב העגבניות

קודם כל, לרוטב העגבניות שאנו מכינים אפשר להוסיף מעבר לעגבניות טריות גם גזר, גמבה, סלק,  בצל ושום. במידה והירקות טריים ומתוקים אין צורך להוסיף לו סוכר או חמאה, שמן זית יהיה מעולה ומספק ברוטב שכזה.

רוטב הבשמל

בשלב השני אנחנו לא מוותרים על רוטב הבשמל שחיוני ללזניה טעימה. את רוטב בשמל בדרך מכינים אותו מחמאה וקמח מעורבבים לרביחה אליה מוסיפים חלב ויוצרים קרם. במקום חמאה אני ממליצה להשתמש בשמן זית ובמקום קמח רגיל להשתמש בקמח מלא. התוצאה היא קרם בשמל מעולה שאינו נופל מהמקור.

גבינות

במקום גבינות שמנות שמוסיפים בדרך כלל ללזניה, אני ממליצה להוסיף גבינות רזות כמו גבינת כנען או  אפילו קוטג’ וריקוטה דלי שומן. בנוסף כמובן להוסיף גם המון ירקות צלויים כמו חצילים, זוקיני או בטטה.
פורסים אותם לפרוסות דקות, משמנים אותם במעט שמן זית וטימין, מוסיפים שום קצוץ וצולים בגריל עד להשחמה.
מוסיפים אותן בין השכבות כך שמעל כל שכבה של פסטה מורחים שכבה דקה של רוטב בשמל ומעליה רוטב עגבניות. עכשיו כשיש לנו את כל המרכיבים ללזניה נפלאה, מרכיבים אותה על ידי פריסת  שכבות של המרכיבים השונים, שכבה של ירקות, שכבה של תערובת הגבינות ושכבה של עלי לזניה וחוזר חלילה.
בסוף יוצאת לזניה כל כך טעימה עם כל המרכיבים הקלאסיים רק בהרבה פחות קלוריות יותר בריאות והרבה יותר ויטמינים.

מומלץ לקרוא גם:

בלי לחץ: איך ומתי כדאי להשתמש בסיר לחץ

עקבו אחרי ערוץ האוכל

0 תגובות