איך מכינים קציצות בריאות? רותם ליברזון היא “בריאה להשחית”

איך להכין קציצות הרבה יותר בריאות ופחות עמוסות בקלוריות מיותרות?

אין מאכל יותר בסיסי ונפוץ מקציצות. ילדים מתים עליהם וכמובן גם המבוגרים. הן באות מטוגנות או בתוך רטבים שונים, מכילות המון מרכיבים וטעימות נורא.

בעזרת כמה טיפים שאתן לכם אפשר לגרום לקציצות להיות הרבה יותר בריאות ופחות עמוסות בקלוריות מיותרות:

1. השתמשו בבשר רזה

דבר ראשון, לא חייבים להשתמש בבשר שמן. אפשר להשיג עסיסיות דרך ביצה או מעט שמן זית ולהשתמש בבשר רזה מנתח הצוואר. יש לו אזורים יותר שמנים ופחות כך שאפשר להשתמש בו והאמת, הוא השווה מכולם. לטובת הבשר הרזה ביותר אני מעדיפה כתף מרכזית. עקרונית אני אוהבת לערבב חצי הודו וחצי בקר. לטעמי הערבוב הזה נותן טעם נפלא וההודו בריא מאד.

2. הוסיפו לקציצה גם דגנים וירקות

חשוב להכניס מרכיבים בריאים בקציצה כגון בורגול או קוואקר וכך להשיג את האווריריות הנחוצה לה במקום פירורי הלחם הקלאסיים. כמובן שתמיד כדאי להכניס ירקות קצוצים כדי לייצר נפח לתערובת ולהוסיף ויטמינים.
אני נוהגת לגרר קישואים, גזרים או אפילו חצילים או זוקיני ובצל לתערובת הבשר וכך אני מעשירה את טעמי הקציצה. תמיד כדאי להוסיף עשבי תבלין טריים כמו כוסברה או פטרוזליה ואפילו נענע.
כעת יש לנו מסה בריאה, אווירירית ולא משמינה.

3.העדיפו אפייה במקום טיגון

הטריק הוא פשוט לאפות את הקציצות ולא לטגן אותם. תתפלאו כמה טעימות הן יוצאות באפיה. אני ממליצה לקרוץ כדורים קטנים, לרסס אותם במעט ספריי של שמן זית ולהכניס לתנור לצליה בחום של 200  מעלות למשך רבע שעה.
דרך נוספת היא להכניס אותם ישירות לרוטב עגבניות קל שהכנתם או לכל רוטב אחר דל קלוריות ללא טיגון מוקדם. מצאתי שאין צורך בטיגון מוקדם לפני שמכניסים לרוטב, הן לא מתפרקות אם לא מזיזים אותן בזמן הבישול אלא מניחים להם להתבשל על אש קטנה כ – 20 דקות.

אז המון ירק וירקות, קצת דגנים ואפיה במקום טיגון וקיבלתם קציצות בריאות נפלאות וטעימות. הכי מומלץ.

מומלץ לקרוא גם:

סלט מנגו אסייתי עם אטריות אורז וטופו של אודי ואושר

עקבו אחרי ערוץ האוכל

0 תגובות