עוגות בחושות בדרך הבריאה – רותם ליברזון היא “בריאה להשחית”

באילו תחליפים אפשר להשתמש בעוגה כדי להפחית בקלוריות בקלות ולהפוך את העוגה לקצת יותר בריאה?

אני מתה על עוגות בחושות, כאלה שצריך עבורן רק קערה ומטרפה והן קלות להכנה. בסוף דווקא הן יוצאות הכי נימוחות והכי טעימות.

ברב העוגות הבחושות יש חמישה מרכיבים בסיסיים: קמח, סוכר, חמאה, שמן וביצים. היופי בעוגות אלו הוא אינסוף הגיוונים והתחליפים שמאפשרים להפחית בקלוריות בקלות ולהפוך את העוגה לקצת יותר בריאה.

שמן

רב המתכונים ימליצו על כוס שלמה של שמן. אני ממליצה להמיר את השמן לשמן קוקוס שזהו שמן הרבה יותר בריא או לגביע יוגורט. התוצאה נפלאה לא פחות, העוגה יוצאת אוורירית וטעימה.

חמאה

לגבי החמאה, לפחות שני שליש ממנה אני מחליפה בשמנת חמוצה או ברכז תפוחי עץ. הם הרבה יותר בריאים מחבילת חמאה.

סוכר

לגבי הסוכר – תמיד כדאי להחליף לסוכר דמררה חום שהוא בהחלט בריא יותר ופחות מעובד ולהוריד בכמויות הרשומות.
עדיף להמתיק את העוגה באופן טבעי; דבש הוא פתרון נפלא. גם סילאן יהווה אופציה לא רעה, למרות שיש לו טעם דומיננטי יותר.
מולסה בעלת סיבים ומינרלים מעולה בעוגות וכמובן שתמיד אשמח להכניס את סירופ המייפל האמיתי כתחליף.
מומלץ להכניס פירות ואפילו ירקות טריים עונתיים כגון: גזר, בננה, רכז תפוחים או דלעת. הם יספקו את המתיקות הטבעית והנכונה לעוגה וכך תוכלו להוריד ברמת הסוכר עד לטעם הנכון לכם.

קמח

טיפ נוסף הוא להמיר את הקמח הלבן בקמח כוסמין שהוא עדין ונפלא במאפים. יחסי ההמרה הם בדרך כלל 50% לקמח כוסמין. שימו לב שהמרה לקמח מלא יכולה להוציא עוגה מעט כבדה.

לסיכום, יש שפע של מתכונים נפלאים לעוגות בחושות. אם רק תדעו להמיר את השומנים הסוכרים והקמח למרכיבים שהמלצתי, תצאנה לכם עוגות טעימות והרבה יותר בריאות.

טיפ אחרון ממני: כדי שהעוגה הבחושה שלכם תצא אוורירית – אל תשכחו לנפות את הקמח לפני הערבוב. הכניסו אותו כמרכיב אחרון ואל תבחשו אותו יותר מדי.

בהצלחה.

מומלץ לקרוא גם:

איך להפוך עוגות בחושות לפחות משמינות?

עקבו אחרי ערוץ האוכל

0 תגובות