יוגורט יווני לעומת יוגורט רגיל: השווינו ובדקנו מה מומלץ יותר?

לאור הביקוש ההולך וגדל ליוגורט יווני, החלטנו לבדוק האם הוא באמת טעים ובריא יותר מהיוגורט המוכר והאהוב? להלן המסקנות

הכתבה בשיתוף ויליפוד ויורו מחלבות אירופה

קרדיט תמונה: freepik

יוגורט הוא מוצר חלב הידוע ביתרונותיו הבריאותיים בזכות החיידקים הידידותיים שהוא מכיל. בין היתר, הוא מביא לשיפור תפקוד מערכת העיכול, מגן על השיניים והחניכיים ומעניק תחושת שובע שיעילה לשומרי המשקל שבינינו. בשנים האחרונות חלה עלייה במידת הפופולריות של מוצר הבת של היוגורט הרגיל: היוגורט היווני. לשני סוגי היוגורט יש יתרונות בריאותיים רבים, אך רבים טוענים שליוגורט היווני יתרונות משמעותיים יותר. אחרים סבורים שהיוגורט היווני מכיל פחות סידן מזה הרגיל ומעדיפים שלא לשנות הרגלים. סקרנותינו דחפה אותנו לבדוק מי מהצדדים צודק ואיזה יוגורט למעשה עדיף יותר?

היוגורט היווני, כמו הרגיל, מיוצר על ידי תסיסת חלב עם תרבית חיידקים חיה. אולם בעוד היוגורט הרגיל מגיע במרקם חלק יותר וניתן לעיתים גם לשתייה, עודף הנוזלים מנוקז ביצירת היוגורט היווני – מה שמביא למרקם סמיך, קרמי ועיקבי יותר. במבחן הטעימה, שני סוגי היוגורט טעימים וחמצמצים במידה, אם כי היוגורט הרגיל מתקתק יותר.

הבחירה שלנו: יוגורט יווני

יוגורט יווני בטעם טבעי של מחלבת EURO

מבחינה בריאותית, היוגורט היווני מוביל ביתרונותיו על היוגורט הרגיל. ליוגורט היווני רמות חלבון גבוהות יותר ותכולת פחמימות נמוכה יותר מהיוגורט הרגיל. הסיבה לכך היא שהנוזלים, הפחמימות ורוב הסוכרים מסוננים מהיוגורט היווני בתהליך הכנתו. ביוגורט היווני כמות כפולה של חלב – ולכן הוא מכיל חלבון בכמות גבוהה יותר. אם נרד לרזולוציות נמוכות ונשווה את הפרופיל התזונתי של השניים, נגלה כי מבחינה קלורית היוגורט היווני עולה במעט על הרגיל, אולם הוא כולל כ-40 אחוזים פחות פחמימות וסוכרים וכ-40 אחוזים יותר חלבון.

התומכים ביוגורט הרגיל לא לחלוטין טעו: כשזה מגיע לסידן ונתרן, היוגורט היווני מכיל פחות מהיוגורט הרגיל – אם כי לא בהבדל משמעותי. בדרך כלל היוגורט היווני כולל כ-10 אחוזים פחות סידן וכ-3 אחוזים פחות נתרן מהיוגורט הרגיל. הסיבה לכך היא, כפי שציינו, שהיוגורט מגיע ללא שרידי החלב הנוזליים שמכילים סידן – מה שמעניק ליוגורט הרגיל את היתרון הבריאותי היחיד שלו על פני היווני.

שני סוגי היוגורט כוללים סיבים תזונתיים והם מקור נהדר למינרלים חשובים כמו יוד, ויטמין B12 ומגנזיום. תהליך התסיסה והוספת החיידקים הבריאים בשני סוגי היוגורט מעניקים להם תכונות פרוביוטיות המביאות לחיזוק המערכת החיסונית ושמירה על תפקוד מערכת העיכול – בעזרת הגדלת מספר חיידקי המעיים הטובים. אלה עשויים להוריד את הסיכון לדלקות, הפרעות עיכול ומחלות אחרות, ולהגביר את קצב חילוף החומרים. התוספת הפרוביוטית מסייעת גם לאנשים הנמנעים בדרך כלל מצריכת לקטוז, שעשויה להביא לנפיחות ושלשולים. התכולה הנמוכה של הלקטוז ביוגורט היווני, שוב כתוצאה מאותו תהליך ניקוז, הופכת את היוגורט היווני לפתרון ראוי יותר.

במבחן הטעימה לא הצלחנו לקבוע מה טעים יותר (אהבנו את שניהם, מודים) – אך ברמה הבריאותית זה היוגורט היווני שניצח כמעט בכל קטגוריה, מלבד בתכולת הסידן שלו. היוגורט היווני מכיל הרבה יותר חלבון המסייע לגדילה של השרירים וחיזוק הלב – והינו בעל רמות סוכר נמוכות יותר. החלבון מסייע גם להגברת תחושת השובע, כשרבים ממליצים – בדיוק מאותה הסיבה – להוסיף ליוגורט פירות יער טריים ואגוזי מלך.היוגורט היווני של דלתא הוא המועדף עלינו. כמו היוגורט הרגיל, הוא מגיע במגוון אחוזי שומן: 0 אחוז שומן, 2 אחוזי שומן, 5 אחוזי שומן ו-10 אחוזי שומן. היוגורט היווני של דלתא מכיל רק את הסוכר הטבעי המופיע בחלב, הלקטוז – אם כי הוא מגיע גם בגרסה נטולת לקטוז. מי שישמח להוסיף ליוגורט שלו טעם מתקתק, שכפי שציינו קצת חסר ביוגורט היווני, יוכל ליהנות ממגוון יוגורטים בטעמים: קוקוס, אגסים, אוכמניות, אננס, אפרסק, פצפוצי שוקולד ושלושה שאהובים עלינו במיוחד – קרמל מלוח, דובדבן ושקדים ולימון ומרנג.

מגיעים גם בטעמים: יוגורט יווני של דלתא (ויליפוד, Euro)

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות

    אולי יעניין אותך גם

    אולי יעניין אותך גם:

    בתי בד ישנים ומודרניים

    פותנה ג'אבר | 06.05.2024

    פסטה מק אנד צ'יז

    עומר מילר | 06.05.2024